مدیران خودروعصر اعتبار

بانک‌ها عامل افزایش قیمت مسکن

عصر ساختمان- یک کارشناس بازار مسکن اعلام کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت مسکن طی سال‌های اخیر ورود بانک‌ها به حوزه سرمایه‌گذاری ملک بوده است. بانک‌ها با پول زیادی که در دست داشتند وارد بازار مسکن شده و تعادل عرضه و تقاضا را در آن به هم زدند.

بانک‌ها عامل افزایش قیمت مسکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا،  سلمان خادم‌المله افزود: دولت باید بانک‌ها، موسسات اعتباری و تعاونی‌هایی را که سرمایه‌ مازاد خود را تبدیل به ملک کردند، مجبور به خروج از این بازار کند. وی بر ضرورت تقویت قدرت خرید طرف تقاضا از طریق افزایش سقف تسهیلات خرید ملک و همچنین مدت بازپرداخت آن و کاستن نرخ سود این وام‌ها تاکید کرد.

    این کارشناس مسکن با اشاره به حبابی بودن افزایش قیمت ملک در سال‌های اخیر، جلوگیری از افزایش قیمت زمین به همراه تقویت قدرت خرید مردم را گامی موثر در رونق بخشی به بازار معاملات مسکن دانست. خادم‌المله درباره‌ وضعیت فعلی بازار مسکن اظهار کرد: رکود کنونی نه فقط در بخش مسکن، بلکه در تمام حوزه‌های اقتصادی دیگر هم هست و به سه دلیل این رکود همچنان ادامه دارد. اول سیاست‌های دولت قبل که کشور را دچار رکود کرد، دوم سیاست‌های تورم‌زدایی دولت فعلی و به‌طور کامل محقق نشدن عمده انتظارات از برجام در حوزه مسکن و سوم مسائلی مانند پایین آمدن قیمت جهانی نفت.این کارشناس مسکن در مورد پیش‌بینی وضعیت مسکن در شهریور ماه بیان کرد: از ابتدای تابستان امسال تاکنون مقدار کمی افزایش قیمت در بازار مسکن داشته‌ایم که علامت خوبی است. در شهریورماه انتظار می‌رود هم قیمت و هم حجم معاملات افزایش پیدا کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی