مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در جلسه شورای شهر مطرح کرد:

احداث ۴۰ هزار واحد مسکونی برای نیازمندان

عصر ساختمان- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از احداث ۴۰ هزار واحد مسکونی برای نیازمندان کشور خبر داد.

احداث ۴۰ هزار واحد مسکونی برای نیازمندان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، پرویز فتاح در دویست و هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارش فقر و آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران با بیان اینکه همه مسئولان در قبال حل این موضوع مسئو‌ل‌اند اظهار داشت: باید صدای فقر و محرومیت یتیمان را در تهران بلند کنیم تا از آسیب‌های ناشی از آن ممانعت شود.

    وی به جلسه روز گذشته خود با دبیر امنیت ملی و نیز جلسه روز یکشنبه در مجلس شورای اسلامی درخصوص فقر و اسیب‌های اجتماعی ناشی از آن اشاره کرد و افزود: متاسفانه این قشر از جامعه برخلاف برخی ازگروه‌ها و نهادها که با تعرض به حقوق‌شان اعتراض‌شان را همواره شاهد بوده‌ایم به دلیل عدم برخورداری از صاحب مشخص نتوانستند رسیدگی به وضعیت اسفناک خود را خواستار شوند. این در حالی است که اساس این حکومت که پایه‌ریزی آن توسط امام (ره) بود با حضور گسترده این طیف پی‌ریزی شد.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه محرومان به معنای رضایت آنان از وضعیت موجود نیست تاکید کرد: مسئولان نباید این سکوت و یا حضور محرومین در راهپیمایی 22 بهمن و همراهی آنان با نظام را به منزله فعالیت مناسب خود ارزیابی کنند چرا که این امر تنها به معنای نجابت محرومین در عدم اعتراضشان به وضعیت موجود بوده‌‌اند.

    فتاح با اشاره به اینکه وظیفه کمیته امداد تنها رفع فقر محرومین است نه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی نظیر کودکان کار و زنان خیابانی اظهار داشت: متاسفانه یکی از اشکالات مهم در تهران تعدد مراکز مرتبط با آسیب‌های اجتماعی خیریه است که بر این اساس می‌توان عنوان کرد کمیته امداد قانونا هیچ کاره بوده و باید متولی و قانونی خاصی در این رابطه تعریف شود.

    وی به اقدامات شهرداری تهران درخصوص رفع آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: درست است که شهرداری در این زمینه فعالیت‌هایی را به انجام رسانده اما حداقل کار این است که دستگاه‌ها پس از انجام یک ماموریت به یکدیگر طعنه نزنند بلکه هماهنگی در عرصه رسیدگی را افزایش دهند.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر هماهنگی کمیته امداد و شهرداری تهران در حل آسیب‌های اجتماعی گفت: کمیته امداد در تمامی جلسات برگزار شده از سوی مقام معظم رهبری و استانداری حضور فعالانه داشته و وظیفه خود را درخصوص رفع فقر خانواده‌های بی‌بضاعت به انجام رسانده است.

    فتاح تاکید کرد: اقدامات کمیته امداد در حدی بوده که با قاطعیت اعلام می‌کنیم اگر فردی از نگاه دیگران مورد رسیدگی قرار نگرفته و معرفی شود بدون نوبت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) عدم برخورداری تمام اقشار جامعه از بیمه تامین اجتماعی و یا مهاجرت به دلیل بیکاری را یکی از عوامل موثر در بروز فقر دانست و تاکید کرد: احداث جاده و یا ایجاد انشعاب آب و برق از وظایف اولیه تمامی دولت‌ها بوده و باید پس از حل این مشکلات رفع آسیب‌ها به دلیل بسیاری از مسائل ریشه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

    فتاح مسائل موجود در رونق کسب و کار، صادرات و کوتاهی‌های صورت پذیرفته در ممانعت از قاچاق را از دیگر عوامل موثر در بروز فقر ذکر کرد و افزود: امروز 4 میلیون نفر به طور مستقیم و 2 میلیون نفر به طور غیرمستقیم تحت پوشش کمیته امداد بوده‌اند و این در حالی است که از این 6 میلیون نفر 2 میلیون نفر آنها مستمری دریافت نمی‌کنند.

    وی به اعتراض مناطق محروم در خصوص رسیدگی به تهران و عدم رسیدگی به این مناطق اشاره کرد و افزود: واقعیت آن است که آسیب‌های اجتماعی تهران بسیار بیشتر از سایر بخش‌های کشور بوده و فقر موجود در تهران برخلاف دیگر شهرها سالم نیست.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به اظهارات اخیر شهردار تهران در خصوص اطعام 70 هزار شهروند محروم تهرانی اشاره کرد و خطاب به شهرداری تهران افزود: ما را رها کنید، اگر شهرداری قادر به اطعام این تعداد خانواده بی‌بضاعت است قطعا توان کمک به سایر خانواده‌ها را نیز دارد.

    فتاح تعداد خانوارهای تحت پوشش تهرانی در کمیته امداد را 40 هزار خانواده را عنوان کرد و گفت: متاسفانه تناقض‌هایی در این خصوص در تهران وجود دارد که هنوز حل نشده و این در حالی است که در سایر شهرها با این گونه تناقض‌های مواجه نیستیم.

    وی تاکید کرد: ما به شورا کم خدمت نکرده‌ایم و چون شما مدیون ما هستید باید جبران کنید قبل از کمیته امداد در بنیاد تعاون سپاه بودم، پل و تونل‌های شما را ما دادیم و یا همکاران ما ساختند و منابع را تامین کردند و بر این اساس شورا موظف به جبران است.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) هزینه‌های عنوان شده از سوی بنیاد تعاون سپاه برای شورا و شهرداری را 20 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: متاسفانه این در حالی است که کمیته امداد اکنون باید پاسخگوی شورا و شهرداری باشد.

    فتاح با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم پروژه‌های بسیاری را برای شهرداری به انجام رسانده اظهار داشت: با توجه به اینکه شما اکنون ناراضی نیستید بلکه از این جهت مدیون ما هستید باید جبران کنید.

    وی به احداث 40 هزار واحد مسکونی برای محرومان در سایر نقاط کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه حتی یک مسکن به دلیل مشکلات موجود درخصوص مجوز در تهران احداث نشده و شهرداری باید به این مساله نیز رسیدگی کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار