مدیران خودروعصر اعتبار

آمادگی آخوندی برای کاهش نرخ سود تسهیلات ۸۰ میلیونی مسکن

نرخ سود به ۹ درصد می‌رسد

عصر ساختمان- در حالی که از کاهش نرخ سود تسهیلات ۸۰ میلیونی مسکن به ۱۱ درصد کمتر از ۲ ماه می‌گذرد، گزارش‌ها حاکی از این است که آخوندی وزیر راه و شهرسازی و بت‌شکن مدیرعامل بانک مسکن برای کاهش ۲ درصد دیگر این تسهیلات در جلسه‌ای با جهانگیری اعلام ‌آمادگی کرده‌اند.

نرخ سود به ۹ درصد می‌رسد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، در روزهای ابتدایی تیر ماه سال جاری و بر اساس تصمیم هیأت مدیره بانک مسکن و در رأس آنها آخوندی وزیر راه و شهرسازی سود تسهیلات 80 میلیونی مسکن برای بار دوم از 13 درصد به 11 درصد کاهش یافت.

    با کاهش 2 درصدی سود تسهیلات 80 میلیونی مسکن (خانه اولی‌ها) مبلغ اقساط این تسهیلات نیز در تهران 100 هزار تومان و در شهرهای کوچک 50 هزار تومان کاهش یافت.

    حال با گذشت حدود 2 ماه از این تصمیم، آخوندی وزیر راه و شهرسازی و بت‌شکن مدیرعامل بانک مسکن در جلسه‌ای که جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت آمادگی خود را برای کاهش مجدد نرخ سود این تسهیلات اعلام کردند.

    اگر چه این اقدام به نفع متقاضیان است و آ‌ن را باید به فال نیک گرفت اما مشخص نیست اعلام این تصمیم از سوی آخوندی قبل از عملیاتی شدن آن به چه دلیل است. چرا که تصمیم قبلی هیأت مدیره بانک مسکن بدون هیچ اعلام آمادگی صورت گرفته بود و پس از تصمیم به کاهش 2 درصد عملیاتی شدن آن به شعب ابلاغ و این موضوع رسانه‌ای شد.

    حال با گذشت 2 ماه از کاهش نرخ سود تسهیلات 80 میلیونی مسکن که آن هم به واسطه کاهش نرخ سود بانکی صورت گرفت زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه باز هم نرخ سود بانکی کاهش خواهد یافت باعث شده تا وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل بانک مسکن پیش‌دستی کرده و اعلام کنند که آمادگی کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن را دارند تا پس از اجرایی شدن کاهش نرخ سود بانکی اعلام کنند که هیأت مدیره بانک مسکن مدتها است که به فکر کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن بوده است.

    اما به گفته برخی مسؤولان ارشد بانک مسکن کاهش نرخ سود تسهیلات 80 میلیونی مسکن می‌تواند تبعاتی داشته باشد که اولین تبعات آن کاهش تعداد افرادی است که در سال می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند .

    سالانه قرار است تا 100 هزار فقره تسهیلات 80 میلیونی مسکن به خانه اولی‌ها پرداخت شود و در سال اول افتتاح این حساب (خانه اولی‌ها) تنها 50 درصد هدف محقق شد،بنابراین پس از کاهش نرخ سود این تسهیلات به 11 درصد ورودیها 2 برابر شد و به نظر می‌رسد امسال این 100 هزار فقره محقق شود و با این اقدام جدید کاهش نرخ سود تسهیلات به 9 درصد میزان ورودیها باز هم افزایش خواهد یافت.

    به گزارش خبرنگار فارس از بانک مسکن، در حال حاضر روزانه 300 تا 400 افتتاح حساب برای صندوق یکم (خانه اولی‌ها) انجام می‌شود. پس اگر نرخ سود تسهیلات 80 میلیونی مسکن 2 درصد دیگر کاهش یابد باز هم مبلغ اقساط 10 درصد کاهش خواهد یافت.

    در حال حاضر مبلغ اقساط وام 80 میلیونی مسکن با نرخ سود 11 درصد حدود 880 هزار تومان است و با کاهش 2 درصد نرخ سود این تسهیلات مبلغ اقساط به حدود 790 هزار تومان خواهد رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی