مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور در گفت و گو با عصر ساختمان :

شرایط عرضه اوراق حق تقدم مسکن اجحاف به مردم است

عصر ساختمان- اکنون خریداران مسکن که برای پوشش کمبود نقدینگی ملزم به خرید اوراق هستند ؛ باید ۲۰ درصد هزینه خرید اوراق را پرداخت کنند که این اجحاف در حق متقاضیانی است که برای تامین اساسی ترین کالای زندگی باید این گونه در تنگنا باشند.

شرایط عرضه اوراق حق تقدم مسکن اجحاف به مردم است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، فرشید پورحاجت دبیر کانون انبوه سازان کشور در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری عصر ساختمان  در خصوص اوراق حق تقدم بانک مسکن گفت: با توجه به کمبود نقدینگی خریداران، فروش اوراق حق تقدم بانک مسکن اقدام خوبی به شمار می رود اما اکنون شاهدیم در عملکرد کلی اوراق، هزینه هایی که به متقاضیان تحمیل می شود بیش از اندازه افزایش پیدا کرده است.
    وی دلیل این امر را عدم سیاستگذاری صحیح در این زمینه برشمرد و گفت: زمانی که مردم نیاز به خرید اوراق دارند عرضه آن به درستی انجام نشد و این کمبود اوراق در بازار مسکن منجر به افزایش بی سابقه قیمت اوراق مسکن شد. اکنون خریداران مسکن که برای پوشش کمبود نقدینگی ملزم به خرید اوراق هستند ؛ باید 20 درصد هزینه خرید اوراق را پرداخت کنند که این اجحاف در حق متقاضیانی است که برای تامین اساسی ترین کالای زندگی باید این گونه در تنگنا باشند.
    پورحاجت با اشاره به این که اکنون بیش از هر یک میلیون تومان اوراق 200 هزار تومان قیمت دارد؛ تصریح کرد: سود هزینه اوراق بنابر آن چه بانک اعلام کرده 5/17 درصد است و همان طور که گفتم 20 درصد هزینه خرید اوراق نیز باید توسط متقاضیان پرداخت شود  که این دو روی هم رقم بسیار بالایی است و در هیچ جای دنیا برای تامین مسکن از شیوه های سختگیرانه استفاده نمی شود.
    وی اضافه کرد: برای این که اوراق مسکن بتواند گشایشی در کار متقاضیان مسکن ایجاد کند باید رویه توزیع  و پرداخت اوراق هر چه سریعتر از سوی بانک مسکن مورد تجدید نظر قرار بگیرد. بانک مسکن باید ضرایب دریافت تسهیلات را افزایش دهد تا تعداد اوراق در بازار افزایش یابد. با افزایش اوراق قطعا قیمت آن کاهش می یابد.
    وی توضیحات بیشتری ارایه داد و گفت: متقاضیان باید به ازای خرید 60 میلیون تومان اوراق به مدت 12 سال ماهانه  یک میلیون و 100 هزار تومان اقساط آن را پرداخت کنند. یعنی مردم 48 میلیون تومان پول دریافت می کنند و بعد برای 12 سال بار سنگین اقساط را به دوش بکشند. در واقع ظرف مدت 4 سال اصل پولی که دریافت کرده بودند تصفیه می شود و 8 سال دیگر باید سود آن را بپردازند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار