مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت و تکمیل ۳۶ پروژه بیمارستانی با بیش از ۹هزار تخت در کشور

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از برنامه‌ریزی برای ساخت، تکمیل و آغاز ۳۶ پروژه بیمارستانی در کشور با مجموع ۹هزار و ۱۴۶ تخت خبر داد و گفت: تامین بودجه تکمیل بیمارستان‌های رشت، ساری و شوشتر در حال انجام است.

ساخت و تکمیل ۳۶ پروژه بیمارستانی با بیش از ۹هزار تخت در کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا «علی نبیان» افزود: سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی امسال اجرای 36 پروژه بیمارستانی را در برنامه دارد که 11 بیمارستان از این تعداد جزو مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان‌ها است. این بیمارستان‌ها با 9 هزار و 146 تخت در سراسر کشور در حال احداث هستند.

    بهره‌برداری از 6 پروژه بیمارستانی

    مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی ادامه‌داد: اکنون 9 پروژه بیمارستانی معادل 25 درصد کل بیمارستان‌های در دست ساخت، پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد دارد و از این تعداد 6 پروژه بیمارستانی شامل بیمارستان‌های 400 تختی رشت، 141 تختی ساری، 197 تختی شوشتر، 144 تختی خمین، 160 تختی مراغه و بخش الحاقی بیمارستان 207 تختی تربت‌حیدریه بالای 75درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تامین اعتبار در سال مالی 1402 تکمیل و تحویل خواهد شد.

    تکمیل بیمارستان 144 تختی خمین در مرداد امسال

    به گفته نبیان، بیمارستان خمین حداکثر تا ماه آینده تکمیل و تحویل می‌شود و تامین بودجه تکمیل بیمارستان‌های رشت، ساری و شوشتر درحال انجام است.

    وی با تاکید بر اینکه تاکنون بخش محدودی از اعتبارات تکمیل پروژه‌ها از محل پیوست تخصیص یافته است، گفت: با توجه به اینکه سه بیمارستان رشت، ساری و شوشتر پیشرفت فیزیکی بالایی داشته و جزو مصوبات سفر رییس‌جمهور نیز هستند، به‌منظور تسریع در تکمیل آنها از ظرفیت ماده 56 قانون الحاق برای دریافت تسهیلات از شبکه بانکی استفاده شده است.

    این مسوول اضافه‌کرد: تفاهم‌نامه این تسهیلات با بانک‌های عامل منعقد و در مراحل نهایی صدور مجوز بازپرداخت اصل و سود تسهیلات از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور است. در قالب این ظرفیت برای هرکدام از سه بیمارستان رشت، ساری و شوشتر 300 میلیارد تومان و در مجموع900 میلیارد تومان تأمین اعتبار می‌شود.

    هزینه 3‌هزار و 73 میلیونی برای بیمارستان‌های در حال ساخت

    مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی ادامه داد: تاکنون برای این 36 بیمارستان افزون بر سه‌هزار و 73 میلیارد تومان هزینه شده است و اعتبار مصوب سال 1402 آنها از محل پیوست یک، بیش از 779 میلیارد تومان است. همچنین تامین اعتبار تکمیلی این پروژه‌ها از محل سایر منابع اعتباری از جمله یک درصد مالیات بر ارزش افزوده، قانون استفاده متوازن از امکانات کشور در دستور کار این سازمان قرار دارد.

    وی یادآور شد: خانه‌های سازمانی پزشکان برای بیمارستان‌های 35 تختی باشت و 218 تختی سراوان که پیشتر به دستگاه بهره‌بردار تحویل شده‌، در دست ساخت است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو