مدیران خودروعصر اعتبار

اجرای طرح تامین مسکن کم درآمدها پس از اتمام مسکن مهر

افزایش معاملات و تقاضای ساخت و ساز

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی از ادامه روند معاملات خرید و فروش و افزایش تقاضا برای ساخت و ساز خبر داد و گفت: پس از اتمام پروژه مسکن مهر، برنامه‌های متعدد تامین مسکن درآمدها به اجرا در می‌آید.

اجرای طرح تامین مسکن کم درآمدها پس از اتمام مسکن مهر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، با بیان اینکه  با افزایش قیمت مسکن در سال‌های 1391 و 1392 و عدم افزایش متناسب تسهیلات خرید مسکن، تسهیلات خرید مسکن عملا کارایی خود را در تقویت قدرت خانوار از دست داده بود، اظهار داشت: اما با افزایش سقف تسهیلات از محل اوارق حق تقدم خرید مسکن و راه اندازی صندوق پس انداز مسکن یکم، توان خرید متقاضیان مسکن به طور قابل توجهی از این ناحیه افزایش یافته و تقاضای جهت دریافت تسهیلات خرید با افزایش مواجه شده است.

    وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که این تسهیلات عموما خانوارهای موجود در دهک‌های درآمدی متوسط را هدف قرار داده است و مسکن خانوارهای کم درآمد باید از طریق طرح‌های حمایتی و اجتماعی تامین شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که در این راستا برنامه‌های متنوعی در قالب مسکن اجتماعی طراحی شده است، تاکید کرد: با توجه به رکود اقتصادی حاکم بر اقتصاد کشور و تخصیص عمده منابع وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل طرح مسکن مهر و همچنین عدم تمایل دولت به استفاده از منابع تورم زای بانک مرکزی، این برنامه‌ها هنوز قابلیت اجرا پیدا نکرده اند.

    مظاهریان گفت: با تکمیل طرح مسکن مهر و همچین بهبود شرایط اقتصادی کشور و امکان تخصیص اعتبار مورد نیاز از محل بودجه عمومی، برنامه‌های تامین مسکن اقشار کم درآمد در دستور کار قرار می گیرند.

    وی درباره استقبال مردم از تسهیلات خرید مسکن، اظهار داشت: با افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن و به خصوص پس از کاهش نرخ سود این تسهیلات، میزان و تعداد تسهیلات پرداخت شده در بخش مسکن تا حد قابل قبولی افزایش یافته و سپرده گذاری در صندوق پس انداز مسکن یکم نیز جهت دریافت تسهیلات به میزان قابل توجهی در ماه های اخیر افزایش یافته است.

    مظاهریان با بیان اینکه  بررسی آمارهای منتشر شده در خصوص تسهیلات بخش مسکن نشان می‌دهد هم در حوزه خرید و هم در حوزه ساخت، تسهیلات دریافت شده به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، گفت: انتظار می رود در ماه های آتی با افزایش تسهیلات خرید در مقطع فعلی و فروش واحدهای تکمیل شده و افزایش تمایل سازندگان به ساخت و سازهای جدید، تقاضا جهت دریافت تسهیلات ساخت، افزایش بیشتری نیز داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو