مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل تشکل های حرفه ای وزارت راه:

رعایت نظام نامه رفتار حرفه ای در مهندسی ساختمان ضروری است

عصر ساختمان- مدیرکل سازمان های نظام مهندسی و تشکل های حرفه ای وزارت راه و شهرسازی گفت: مهندسان ساختمانی ملزم به رعایت نظام نامه رفتار حرفه ای اخلاقی در مهندسی ساختمان هستند.

رعایت نظام نامه رفتار حرفه ای در مهندسی ساختمان ضروری است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، منوچهر شیبانی اصل شامگاه یکشنبه در نشست توسعه مهندسی با رویکرد اخلاق حرفه ای در اهر افزود: این نظام نامه با امضای وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شده و از مهندسان بخش ساختمان انتظار می رود نسبت به رعایت آن پایبند باشند و درصورت مشاهده تخلف، مجازات های انتظامی اعمال و حتی پروانه فعالیت نیز لغو می شود.
    وی اظهار کرد: مهندسان بخش ساختمان به این کار به صرف درآمد نگاه نکرده و کیفیت و مسائل اخلاقی را فدای درآمد نکنند.
    مدیرکل سازمان های نظام مهندسی و تشکل های حرفه ای وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: به علت وجود دانشگاه های متعدد در کشور، مهندسان دانش آموخته زیادی در بخش ساختمان فعالیت می کنند.
    شیبانی اصل ادامه داد: آموزش های حرفه ای و اخلاقی باید از سوی دفاتر نظام مهندسی های کشور در اولویت قرار گیرد.
    وی با اشاره به زلزله سال 91 ارسباران اظهار داشت: از پیامدهای این زلزله در تحقیقات و پژوهش های علمی و کاربردی از لحاظ نوع سازه و مقاوم بودن و یا مقاوم نبودن ساختمان ها و رعایت مسایل ایمنی در برابر حوادث و به خصوص زلزله استفاده می شود.
    شیبانی اصل با بیان اینکه 50 درصد حوادث کار در بخش ساختمان است، خواستار رعایت مسائل ایمنی در زمان احداث و بعد از اتمام احداث در زمینه تاسیسات از سوی مردم شد.
    به گزارش ایرنا، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: 31 هزار نفر مهندس، عضو نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی هستند.
    علی طوماری افزود: 14 دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان در شهرستان های استان فعال بوده و این نمایندگی در کلیبر و ورزقان نیز در آینده افتتاح می شود.
    وی، خواستار حل مشکلات مهندسان عضو نظام مهندسی ساختمان از لحاظ بیمه و کار از سوی مسئولان ذی ربط شد.
    به گزارش ایرنا، فرماندار اهر نیز در این نشست با اشاره به اقدام های مهندسان شهرستان اهر در جریان زلزله سال 91 منطقه ارسباران، گفت: با وجود بزرگی این حادثه، مهندسان منطقه بدون هیچ چشمداشتی همگام با مسئولان در برآورد میزان خسارت های وارده به ساختمان ها از هیچ تلاشی دریغ نکردند.
    سیدمحمد عابدی با اشاره به تردد روزانه بیش از 35 هزار خودرو در جاده اهر – تبریز افزود: این جاده از جاده های حادثه خیز استان است و امیدواریم با عزم جدی مسئولان وزارت راه و شهرسازی شاهد اتمام بزرگراه اهر – تبریز در زمان موعد باشیم.
    وی اظهار کرد: از مهندسان به خصوص مردم انتظار می رود در زمان احداث ساختمان مسایل ایمنی و مقاوم سازی را در اولویت قرار دهند تا در زمان وقوع حادثه منجر به تلفات کمتری شود.
    در این نشست از مهندسان پیشکسوت دفتر نظام مهندسی ساختمان اهر تجلیل و پوستر پویش اخلاق حرفه ای مهندسی نیز امضا شد.
    شهرستان اهر با بیش از 120 هزار نفر جمعیت در فاصله 100 کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده است.
    8023/518

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار