مدیران خودروعصر اعتبار

تبانی برخی کارکنان سازمان ملی زمین و مسکن در واگذاری غیرقانونی زمین

عصر ساختمان- بر اساس گزارش سازمان حسابرسی کشور برخی کارکنان سازمان ملی زمین و مسکن با جعل مکاتبات اداری و تبانی اقدام به واگذاری غیرقانونی زمین به‌غیر کرده‌اند.

تبانی برخی کارکنان سازمان ملی زمین و مسکن در واگذاری غیرقانونی زمین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، بر اساس گزارش سازمان حسابرسی کشور موجودی اراضی تفکیک نشده-ملی و موات سازمان ملی زمین و مسکن 11 هزار و 500 میلیارد تومان شامل اراضی تملیک شده است که با استناد ماده 10 قانون زمین شهری با تنظیم صورتجلسه از سوی منابع طبیعی تحویل سازمان مذکور شده و به‌قیمت منطقه‌ای تحت سرفصل موجودی اراضی تفکیک نشده به طرفیت اندوخته حاصل از تحصیل اراضی ملی و موات ثبت و منعکس شده است.

    بررسی صورتجلسات تحویل و تحول اراضی در سال‌های گذشته حاکی از آن است که در واگذاری‌های قبلی منابع طبیعی، مستثنیات و واگذاری‌های در جریان از مساحت پلاک‌ها کسر نشده و بخشی از پلاک‌های موصوف شامل 17 هزار و 53 هکتار به‌تصرف اشخاص حقیقی و حقوقـی مختلف درآمده که ضمن عدم کسر از پلاک‌های مزبور مبالغ آنها نیز مشخص نیست.

    در بخش دیگری از گزارش سازمان حسابرسی آمده است: با توجه به ماهیت و حوزه فعالیت سازمان ملی زمین و مسکن و نیز پراکنده جغرافیایی موجودی اراضی واحدهای ساخته شده نظام راهبری و کنترل‌های داخلی مناسبی طراحی و اجرا نشده است.

    به‌دلیل وجود ضعف کنترل‌های داخلی، برخی کارکنان در سال‌های قبل با دسترسی به اسناد مالکیت و از طریق جعل مکاتبات اداری و تبانی طی چند مرحله اقدام به واگذاری غیرقانونی اراضی با کاربری‌های مسکونی، تجاری و اداری به غیر کرده‌اند.( به‌عنوان نمونه واگذاری 60 و 54 قطعه زمین به ترتیب در شهرهای قوچان و استان قزوین). در این خصوص دادخواست تنظیم شده و در مراجع قضایی در حال رسیدگی است. اسناد مالکیت فوق توسط اشخاص مزبور به‌نام غیر منتقل شده است.

    حداقل 733 واحد به مبلغ حدود 279 میلیارد ریال از موجودی واحدهای ساخته شده استیجاری بدون انعقاد قرارداد و دریافت اقساط در اختیار افراد مختلف قرار گرفته که لیست افراد مزبور به سازمان حسابرسی کشور ارائه نشده است. همچنین حداقل 11 واحد از واحدهای فوق بدون امضای قرارداد در اختیار سایر سازمان‌هاست.

    تعداد 66 واحد آپارتمان مسکونی واقع در استان تهران به مساحت 5031 متر مربع و بهای تمام‌شده 772 میلیون ریال شامل 29 واحد در سعادت‌آباد، 13 واحد در شهران و 8 واحد در بلوار فردوس و 230 واحد ساخته شده در 13 استان دیگر در تصرف شریک (سازنده) یا مورد استفاده اشخاص ثالث است. مشخصات متصرفین،‌ نتیجه اقدامات انجام شده جهت رفع تصرف خلع‌ید آنها برای این سازمان مشخص نیست. همچنین صورت ریز واحدهای در اختیار کارکنان سازمان مورد گزارش در اختیار این سازمان قرار نگرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو