مدیران خودروعصر اعتبار

تداوم کاهش قیمت در بازار مسکن:

کاهش ۱۰ درصدی قیمت مسکن در رباط کریم

عصر ساختمان- کاهش قیمت‌ مسکن، این بار به رباط کریم در استان تهران رسید و آمارها نشان‌ دهنده کاهش متوسط ۱۰ درصدی قیمت مسکن در این شهرستان است.

کاهش ۱۰ درصدی قیمت مسکن در رباط کریم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، اطلاعات کسب شده از بنگاه‌های املاک فعال در رباط کریم به خوبی نشان‌دهنده کاهش 5 تا 15 درصدی قیمت مسکن در این شهرستان است.

    مشاوران املاک مستقر در رباط کریم با اشاره به ریزش قیمت مسکن در 20 روز گذشته، بر این باور هستند که شواهد و البته تجارب نشان‌ دهنده این مهم است که روند کاهش قیمت‌ها در این حوزه همچنان ادامه‌دار خواهد بود.

    یکی از کارشناسان فعال در حوزه مسکن در این رابطه به ایرنا گفت: قیمت واحدی که تا پیش از این حدود 2 میلیارد و 800 میلیون تومان برای فروش در اختیار بنگاه‌های املاک در رباط کریم قرار داده شده بود، امروز حدود 200 میلیون تومان افت قیمت دارد. یا واحد دیگری که با قیمت متری 25 میلیون تومان آگهی شده بود، امروز حداقل با متری دو تا سه میلیون تومان افت قیمت به فروش گذاشته شده است.

    تخفیف‌ها هم جذابیتی برای خریداران ندارد

    کاهش قیمت مسکن در حالی در رباط‌کریم نیز نمود پیدا کرده که فروشندگان به خصوص آن دسته از کسانی که به اصطلاح پول لازم هستند، تخفیف‌های خوبی برای جذب مشتری‌ها می‌دهند اما با وجود این تخفیف‌ها، بازار مسکن در رباط کریم خریداری نداشته و استقبالی از این قیمت‌ها نمی‌شود.

    همچنین با وجود اینکه در رباط کریم شاهد افزایش عرضه مسکن هستیم، خریداران زیادی وجود ندارد و به گفته مشاوران املاک فعال در این منطقه، بیشتر معاملات در حوزه مسکن در بخش رهن و اجاره در حال انجام است.اما همین بخش رهن و اجاره با توجه به نوسانات قیمت، موجب شده تا تعداد زیادی از مالکان و مستاجران با یکدیگر به توافق رسیده و در همان واحد باقی بمانند، بر همین اساس به نقل از بنگاه‌های املاک، در رهن و اجاره نیز نقل و انتقال‌های زیادی صورت نمی‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی