مدیران خودروعصر اعتبار

قیمت مسکن در تهران روی ریل نزول + جدول

عصر ساختمان- بررسی ها نشان می دهد که قیمت مسکن در تهران روزانه روند کاهشی پیدا کرده است تا جایی که برخی از خانه ها هر روز تا ۲۰۰ میلیون تومان از قیمتش کاسته می شود.

قیمت مسکن در تهران روی ریل نزول + جدول
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، از هفته گذشته برخی از صاحبخانه ها قیمت ملک را کاهش داده اند به طور مثال یک خانه 80 متری که هفته گذشته 5 میلیارد و 800 میلیون تومان بود امروز به 5 میلیارد و 400 میلیون تومان رسیده است و این می‌تواند نشانه خوبی برای به تعادل رسیدن قیمت‌ها در بازار مسکن باشد.

    روند کاهش قیمت مسکن

    فرهاد بیضایی درخصوص روند کاهشی قیمت مسکن به مهر گفت: ابتدا ریزش قیمت در بازارهای موازی مانند سکه و ارز بوده است و در بازار مسکن هم در حال رخ دادن است منتهی این امر می‌تواند مداوم باشد. چرا که حوزه مسکن حباب سنگینی داشت و اگر گشایش ارزی ایجاد شود و بازار ارز رو به کاهش برود و به ثبات برسد این امر مستقیم بر بازار مسکن اثرگذار خواهد بود

    وی در ادامه افزود: این روند کاهشی در حال حاضر به دلیل این است که تقاضا از بازارهای سرمایه‌ای خارج شده است و متقاضیان منتظر ایجاد شرایط جدید هستند که مبتنی بر شرایط جدید اقدام کنند در بازار خودرو هم حتی شاهد ریزش قیمت هستیم و تقریباً همه بازارهای سرمایه‌ای با ریزش قیمت مواجه بوده است به دلیل کاهش تقاضای ایجاد شده و سطح مبادلات هم کاهش پیدا کرده است و بازار مسکن هم از این روند کاهشی بی نصیب نمانده است.

    این کارشناس مسکن در پایان بیان کرد: باید دید در حوزه توافقات و بازگشایی های ارزی چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و بعد از آن با توجه به کاهش قیمت ارز بازار مسکن هم خودش را با این بازار تطبیق خواهد داد.

    روند کاهشی قیمت مسکن متأثر از دو عنصر بازارهای موازی و کاهش تقاضا بوده است. کاهش تقاضا به دلیل اینکه مردم منتظر هستند تا ببیند قرار است چه اتفاقی در عرصه بین المللی رخ دهد و بعد تصمیم گیری کنند بازارهای موازی مانند ارز و سکه نیز در این مدت روند کاهشی داشته‌اند که این امر بازارهای باعث کاهش قیمت در بازارهای سرمایه‌ای شده است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو