مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی خبر داد

تحویل ۳۵۰۰ واحد مسکن مهر تا پایان امسال در خراسان‌شمالی

عصر ساختمان:مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: تلاش می‌شود تا پایان امسال ۳هزار و ۵۰۰ واحد از مسکن‌های مهر استان تحویل متقاضیان آن‌ها شود.

تحویل ۳۵۰۰ واحد مسکن مهر تا پایان امسال در خراسان‌شمالی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، علی‌اصغر بدیعی مقدم به مناسبت روز راهدار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم‌اکنون هفت هزار و 500 واحد مسکن مهر از 26 هزار واحد، ناتمام مانده است.

    وی تصریح کرد: سازمان ملی زمین و مسکن هفت میلیارد تومان به مسئولیت خودش قرض کرده تا این واحدهای مسکن مهر به علت عدم پرداخت کامل سهم آورده مالکان بر زمین نماند.

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: اگر متقاضیان مبالغ لازم را پیش‌ازاین پرداخت می‌کردند این واحدها زودتر از این‌ها تحویل می‌شد.

    وی بابیان اینکه خراسان شمالی رتبه 14 کشور در تحویل مسکن مهر و پاسخگویی را دارد افزود: تلاش ما این است که تمامی واحدهای مسکن مهر استان تا پایان سال آینده تحویل شود که امیدواریم محقق شود.

    بدیعی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بافت 700 هکتاری فرسوده در استان اظهار داشت: تاکنون اقدامات متعددی برای رفع مشکلات این بافت در استان انجام‌شده و تعاملات خوبی نیز با مردم و شهرداری‌های شهرهای استان انجام‌گرفته که مشکلات بسیاری را در این بافت رفع کرده است.

    وی تصریح کرد: راه و شهرسازی هم‌اکنون ظرفیت اعطای 15 هزار مورد تسهیلات بانکی 12 درصد را به متقاضیان احیای بافت فرسوده دارد تا آن‌ها را به بانک معرفی کند اما از آن استقبال مناسبی نشده و تاکنون صرفاً 259 نفر برای اخذ تسهیلات بافت فرسوده مراجعه کرده‌اند.

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در باره اینکه دو بانک در نظر گرفته‌شده برای این موضوع به‌سختی اقدام به اعطای تسهیلات می‌کنند خاطرنشان کرد: متقاضیان درصورتی‌که توسط این دو بانک عامل با مشکل عدم اعطای تسهیلات مواجه شدند به ما مراجعه کنند تا این موضوع را پیگیری کنیم.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان درباره وضعیت بدهی به پیمانکاران استان نیز گفت: تمامی بدهی پیمانکاران تا سال 93 تسویه شده و هم‌اکنون نیز به‌روز پرداخت می‌شود.

    بدیعی مقدم با اشاره به اینکه نیمی از پیمانکاران استان بومی هستند افزود: مشکلاتی در بخش‌های مختلف استان وجود دارد که همه ما باید به کمک یکدیگر در رفع آن‌ها تلاش کنیم. اگر در داخل استان سرمایه‌گذار به اندازی کافی بود به دنبال آن‌ها از خارج از استان نمی‌رفتیم.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تاکنون حواله 50 هزار تن قیر را از وزارت خانه گرفته‌ایم که به‌واسطه آن به شهرداری‌های شهرهای استان کمک کرده‌ایم.

    بدیعی مقدم خاطرنشان کرد: با این اقدام 20 میلیارد تومان اسناد خزانه نیز به استان آورده‌ایم که این قیرها در قبال بدهی به پیمانکاران بدهیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی