مدیران خودروعصر اعتبار

در همایش «توسعه مهندسی با رویکرد اخلاق حرفه ای» عنوان شد؛

مهندسان ساختمان ملزم به رعایت نظامنامه رفتار حرفه ای اخلاقی هستند

عصر ساختمان- مدیر کل سازمان های نظام مهندسی و تشکل های حرفه ای وزارت راه و شهرسازی گفت: مهندسان ساختمانی ملزم به رعایت نظامنامه رفتار حرفه ای اخلاقی در مهندسی ساختمان هستند.

مهندسان ساختمان ملزم به رعایت نظامنامه رفتار حرفه ای اخلاقی هستند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از  مهر، همایش «توسعه مهندسی با رویکرد اخلاق حرفه ای» در حالی در شهرستان اهر برگزار شد که جمعی از مسئولان کشوری و استانی چون مدیر کل سازمان های نظام مهندسی و تشکل های حرفه ای وزارت راه و شهرسازی و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی در کنار دست اندرکاران این حوزه در این همایش حضور داشتند.

    مهندسان ساختمان نظامنامه رفتار حرفه ای اخلاقی را رعایت کنند

    مدیر کل سازمان های نظام مهندسی و تشکل های حرفه ای وزارت راه و شهرسازی در این همایش که پیش از ظهر یکشنبه برگزار شد، گفت: نظامنامه رفتار حرفه ای اخلاقی در مهندسی ساختمان با امضای وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شده است.

    منوچهر شیبانی اصل در ادامه تاکید کرد: از مهندسان بخش ساختمان انتظار می رود که نسبت به رعایت نظامنامه رفتار حرفه ای اخلاقی پایبند باشند و در صور مشاهده تخلف مجازات های انتظامی اعمال خواهد شد و حتی پروانه فعالیت نیز لغو خواهد شد.

    مدیر کل سازمان های نظام مهندسی و تشکل های حرفه ای وزارت راه و شهرسازی افزود: از مهندسان ساختمان بخش ساختمان انتظار داریم به این کار به صرف درآمد نگاه نکنند و کیفیت و مسایل اخلاقی را فدای منافع و مسائل مادی نکنند.

    وی در ادامه به برخی از چالش های پیش روی نظام مهندسی ساختمان اشاره کرد و گفت: به علت وجود دانشگاه های زیاد امروز مهندسان فارغ التحصیل بخش ساختمان بیش از گذشته است و حتی رشته های فارغ التحصیلان سال های گذشته نیز در ارتباط با این بخش نیست.

    مدیر کل سازمان های نظام مهندسی و تشکل های حرفه ای وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان شد: آموزش های حرفه ای و اخلاقی باید از سوی دفاتر نظام مهندسی های کشور در اولویت قرار گیرد.

    وی همچنین با اشاره زلزله سال 91 در شهرستان اهر، هریس و ورزقان گفت: از پیامدهای زلزله ارسباران در تحقیقات و پژوهش های علمی و کاربردی از لحاظ نوع سازه و مقاوم بودن و یا مقاوم نبودن ساختمان ها و رعایت مسایل ایمنی در برابر حوادث و به  خصوص زلزله استفاده می شود.

    شیبانی اصل در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه 50 درصد حوادث کار در بخش ساختمان است، خواستار رعایت مسایل ایمنی در زمان احداث و همچنین بعد از اتمام احداث در زمینه تأسیسات از سوی مردم شد.

    نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی 31 هزار نفر عضو دارد

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی نیز در این همایش  گفت: 31 هزار نفر مهندس عضو نظام مهندسی ساختمان استان هستند.

    علی طوماری با اشاره به تعداد دفاتر نمایندگی این سازمان در سطح استان تصریح کرد: 14 دفتر نماینگی نظام مهندسی ساختمان در شهرستان های آذربایجان شرقی فعال است و در شهرستان های کلیبر و ورزقان نیز در آینده افتتاح خواهد شد.

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی همچنین خواستار حل مشکلات مهندسان عضو نظام مهندسی ساختمان از لحاظ بیمه  و کار از سوی مسئولان امر شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو