مدیران خودروعصر اعتبار

اول تحویل واحد، بعد تکمیل آورده

عصر ساختمان- بر اساس تاکید بذرپاش ـ وزیر راه و شهرسازی، سهم آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید پس از تکمیل واحدها از آنان دریافت شود.

اول تحویل واحد، بعد تکمیل آورده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، پس از آن‌که وام نهضت ملی مسکن از 450 به 550 میلیون تومان افزایش پیدا کرد و نرخ سود برای دهک‌های یک تا چهار 2 درصد تعیین شد، مقرر شده تا شهرهای جدید نسبت به تامین آورده برای جبران آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن اقدام کند. در این خصوص مهرداد بذرپاش ـ وزیر راه و شهرسازی دستور داده تا واحدهای مسکونی آماده تحویل شود و متقاضیان بعد از تکمیل پروژه آورده خود را تامین کنند. مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید خبر داده که هم‌اینک در حال تکمیل آورده متقاضیان از شرکت عمران شهرهای جدید هستیم تا این پروژه‌ها به اتمام برسد.

    وزارت راه و شهرسازی مسئولیت احداث 600 هزار واحد نهضت ملی و تکمیل 100 هزار واحد مسکن مهر را بر عهده شرکت عمران شهرهای جدید قرار داده است. یکی از برنامه‌های دولت برای تحقق این هدف واگذاری زمین به متقاضیان برای ساخت خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار است.

    آن‌طور که مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفته است در حال حاضر 50 هزار واحد قطعات زمین آماده شده و به متقاضیان واگذار خواهد شد. آماده سازی این اراضی انجام شده و با ثبت نام متقاضیان و احراز شرایط آنها برای واگذاری زمین این فرصت وجود دارد که شهرهای جدید نسبت به واگذاری زمین با شرایط اعلام شده اقدام کند.

    علیرضا جعفری اعلام کرده که تا کنون 200 هزار واحد در شهرهای جدید طی دو مرحله وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است. او اوایل سال جاری از تعیین تکلیف و جانمایی اراضی ساخت 100 هزار واحد مرحله‌ی سوم خبر داده بود.

    به گفته وی، عدم توانمندی متقاضیان برای تکمیل آورده، یکی از چالش های موجود است که عملیات مسکن را با کندی مواجه کرده است.

    جعفری ادامه داد: با تاکید وزیر راه و شهرسازی مقرر شد تا شهرهای جدید نسبت به تامین آورده برای جبران آورده متقاضیان اقدام کند. دراین خصوص مقرر شد تا واحدهای مسکونی آماده تحویل شود و آورده متقاضیان بعد از تکمیل پروژه تامین شود. هم‌اینک در حال تکمیل آورده متقاضیان از شرکت عمران شهرهای جدید هستیم تا این پروژه‌ها به اتمام برسد.

    وی با تاکید بر اینکه اولویت شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن تولید مسکن است که به دهک های یک تا چهار مربوط است تصریح کرد: به همین دلیل به دنبال تامین آورده برای متقاضیان هستیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در حال حاضر در 6 شهر پرند، هشتگرد، سهند، گلبهار، صدرا و بهارستان متقاضی برای مسکن وجود دارد که بیشتر از اراضی موجود است. به همین دلیل در حال برنامه ریزی برای زمین جایگزین هستیم که در قالب شهرک‌ها این کار دنبال خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: در تلاش هستیم تا در نیمه نخست سال جاری پروانه تاسیس شهرک‌های جدید صادر شود و از نیمه دوم 1402 در شهرهایی که متقاضی انباشته وجود دارد در قالب شهرک‌های ایجاد شده عملیات ساخت مسکن را در این شهرک ها دنبال کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار