مدیران خودروعصر اعتبار

رونمایی از وعده جدید برای راه اندازی سامانه پنجره واحد زمین

عصر ساختمان- دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در همه استان‌ها را به صورت کامل، به شهریور ۱۴۰۲ موکول کرد.

رونمایی از وعده جدید برای راه اندازی سامانه پنجره واحد زمین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از صدا و سیما؛ وعده جدید برای راه اندازی سامانه پنجره واحد زمینآقای یزدی گفت: طبق ضوابط اجرایی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، 20 دستگاه مرتبط با زمین باید تا پایان اسفند پارسال اطلاعات مورد نیاز برای پاسخگویی الکترونیکی و غیرحضوری به استعلامات متقاضیان زمین را در اختیار این سامانه قرار می‌دادند؛ تکلیفی که برخی دستگاه‌ها همچنان در مقابل آن مقاومت می‌کنند.

    برای تسهیل صدور مجوز‌های تغییر کاربری اراضی، راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در سال 95 مطرح شد و با وجود گذشت 6 سال از این تصمیم همچنان راه اندازی این سامانه همچنان به تعویق می‌افتد.

    اواخر اسفند سال 99 بخشی از این سامانه رونمایی شد و در سال 1400 فعالیت خودش را بصورت آزمایشی در استان اصفهان آغاز کرد.

    آبان 1401 معاون اول رئیس جمهور، ضوابط اجرایی راه اندازی پنجره واحد مدیریت زمین رو ابلاغ کرد. طبق این ابلاغیه، پنجره واحد مدیریت زمین باید تا پایان اسفند 1401 در سراسر کشور راه اندازی می‌شد.

    در پی انجام نشدن تکلیفی که بر عهده سازمان منابع طبیعی بود، رئیس سازمان منابع طبیعی به عنوان متولی این سامانه (13 اسفند 1401) در برنامه صف اول تلویزیون ضمن عذرخواهی از مردم، قول داد که این سامانه تا اردیبهشت 1402 تکمیل و در تمام استان‌های کشور راه اندازی می‌شود.

    اکنون که اردیبهشت 1402 نیز رو به پایان است دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، به عنوان ناظر اصلی راه اندازی این سامانه از وعده زمانی جدید برای راه اندازی این سامانه رونمایی می‌کند.

    آقای یزدی؛ راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در همه استان‌ها را و به صورت کامل، به شهریور امسال موکول کرد.

    اوایل بهمن پارسال معاون امور اراضی سازمان منابع طبیعی گفت: بخشداری و دهیاری‌ها، سازمان امور مالیاتی، شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان انرژی اتمی از جمله سازمان‌هایی هستند که در پیوستن به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین مقاوم می‌کنند.

    میررجبی درباره تکلیف دستگاه‌هایی که با سامانه پنجره واحد مدیریت زمین همکاری نمی‌کنند تاکید کرد: بر اساس مواد 9 تا 13 ضوابط اجرایی در حوزه‌های مختلف، به سازمان بارزرسی کل کشور و وزارت اطلاعات تکلیف شده است تا اگردستگاهی به وظایفش عمل نکند دستگاه کم کار را به دادستانی کل کشور معرفی کنند.

    آمار‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نشان میدهد؛ سامانه پنجره واحد زمین در 25 استان کشور فعال شده است، ولی همچنان 9 دستگاه به این سامانه متصل نشده است.

    از جمله مزایای راه اندازی پنجره و احد مدیریت زمین، حضور نداشتن فیزیکی متقاضی که از اتلاف وقت جلوگیری شده و زمینه بروز فساد را از بین می‌برد. همچنین با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، درآمد‌هایی که دستگاه‌ها از طریق استعلام ازمردم اخذ می‌کنند، حذف شده وسیستم بطور اتوماتیک به داده‌ها و بانک اطلاعات دسترسی خواهد داشت و در نهایت افزایش شفافیت به همراه دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار