مدیران خودروعصر اعتبار

مشترکان پرمصرف خانگی تا پایان سال به کنتور هوشمند مجهز می‌شوند

عصر ساختمان- معاون هماهنگی توزیع توانیر از تجهیز اشتراک‌های خانگی پرمصرف به کنتور هوشمند تا پایان سال خبر داد.

مشترکان پرمصرف خانگی تا پایان سال به کنتور هوشمند مجهز می‌شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا پیرپیران معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر از برنامه تجهیز تمامی مشترکان خانگی بالای الگوی مصرف به کنتور‌های هوشمند، تا پایان سال  خبر داد و گفت: امسال مشترکان تجاری بالای هزار کیلووات‌ ساعت مصرف ماهانه به همراه تمامی مشترکان صنعتی و کشاورزی به کنتور‌های هوشمند مجهز می‌شوند و امیدواریم طی یک برنامه پنج ساله کار نصب کنتور‌های هوشمند روی تمامی اشتراک‌های برق کشور به اتمام برسد.

    او با اشاره به نزدیک شدن دوره اوج بار تابستان از مردم خواست همچون سال گذشته با مشارکت و همراهی با برنامه‌های صرفه‌جویی انرژی به عبور بدون مشکل از تابستان پیش رو کمک کنند و از پاداش صرفه‌جویی بهره‌مند شوند.

    پیرپیران ابراز امیدواری کرد با مشارکت خوب مردم، امسال حداقل 8 درصد کاهش مصرف انرژی در 4 ماه گرم سال اتفاق بیافتد، این میزان در سال گذشته 5 درصد بود و علاوه بر آن از رشد 4 تا 5 درصدی مصرف سالانه برق خانگی نیز جلوگیری شد.

    معاون هماهنگی توزیع توانیر کاهش مصرف برق مشترکان خانگی تا 50 درصد الگوی تعیین شده در دوره گرم امسال را به ازای هر کیلووات‌ساعت صرفه‌جویی با 2 هزار تومان پاداش همراه دانست و افزود: این پاداش برای صرفه‌جویی بیش از نصف تا سقف الگو 1500 تومان، تا 1.5 برابر الگو 1000 تومان و تا 2.5 برابر الگو 500 تومان است و مشترکان خانگی با بیش از 2.5 برابر الگو مشمول پاداش نمی‌شوند.

    پیرپیران با اشاره به محاسبه پلکانی قیمت برق مصرفی، پله اول مصرف را حدود 60 تومان، پله بعدی حدود 80 تومان و پله‌های بعدی تا سقف الگو را تا 170 تومان به ازای هر کیلووات‌ساعت مصرف اعلام کرد و گفت: برای مصارف بالای الگو 1.5 برابر نرخ تامین برق که معادل 445.5 تومان است به ازای هر کیلووات‌ساعت مصرف اضافی دریافت می‌شود و این ضریب تا 2.5 برابر برای مصارف بالاتر افزایش می‌یابد.

    او عدم مجوز فعالیت برای تولیدکنندگان مجاز رمز ارز در ماه‌های گرم سال گفت: از مردم خواست نسبت به جهش ناگهانی مصرف برق اماکن تجاری، خانگی، کارگاهی و ... که به اجاره واگذار کردند، هوشیار باشند و اطلاعات مصرف برق اینگونه اماکن را از طریق نرم افزار کاربردی "برق من" پایش کنند تا استفاده غیرمجاز از اشتراک آن‌ها صورت نگیرد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار