مدیران خودروعصر اعتبار

ازسرگیری روند نزولی قیمت سنگ‌آهن در پی افت تقاضای فولاد

عصر ساختمان:در پی کاهش تقاضای چین و تحت فشار قرار گرفتن قیمت فولاد و همچنین با توجه به جو شکننده موجود در بازار، قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی چین و سنگاپور بعد از دو جلسه افزایش قیمت، به روند کاهشی بازگشت.

ازسرگیری روند نزولی قیمت سنگ‌آهن در پی افت تقاضای فولاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از رویترز، قیمت فولاد شانگهای و سنگ‌آهن دالیان در معاملات روز سه‌شنبه از بیشترین مقدار 5 هفته اخیر خود فاصله گرفت. معاملات آتی سنگ‌آهن سنگاپور نیز افتی 3 درصدی را تجربه کرد.

    مارکس اسپکترون کارگزار کالاهای اساسی اعلام کرد: «متاسفانه با بالا ماندن عرضه کلی، روند صعودی خاتمه یافته است. تقاضا بسیار ضعیف بوده و از نظر ما ضعیف‌تر هم خواهد شد.»

    وی افزود: «فعالیت‌های ساخت‌وساز در چین به ضعف خود ادامه می‌دهد و تنها در شرایطی تغییر می‌کند که شرایط وام‌دهی به طرز قابل توجهی بهبود یابد.»

    هر تن سنگ‌آهن برای تحویل در ماه می در بورس کالای دالیان  با افتی 0.5 درصدی 304.5 یوان(47 دلار) معامله شد. در بورس سنگاپور نیز سنگ‌آهن برای تحویل در ژانویه افتی 2.7 درصدی را تجربه کرد و با قیمت 38 دلار و 90 سنت به ازای هر تن معامله شد.  هر دو شاخص در سه ماه اخیر بیش از 16 درصد افت قیمت داشته‌اند.

    میلگرد ساختمانی نیز در بورس آتی شانگهای با افت 0.9 درصدی 1722 یوان به ازای هر تن معامله شد. عرضه بیش از تقاضای جهانی و کاهش شدید تقاضای فولاد چین روی قیمت سنگ‌آهن تاثیر منفی گذاشته است، این ماده اولیه فولادسازی در سال جاری افتی 45 درصدی را تجربه کرده که حتی بیش از کاهش قیمت نفت و مس در سال جاری بوده است.

    بانک گلدمن‌ساکس اعلام کرد: «شرکت‌های معدن‌کار نیاز دارند تا ظرفیت تولید سنگ‌آهن خود را 250 میلیون تن کاهش دهند تا در سه سال آینده بازار به تعادل برسد.»

    سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین روز دوشنبه رشدی 0.3 درصدی را تجربه کرده بود.

    در همین حال، بر اساس گزارش رویترز، استرالیا با استناد به افزایش عرضه و کاهش تولید فولاد جهانی، پیش‌بینی قیمت سنگ‌آهن خود را برای سال 2016 از 50 دلار به 40.40 دلار به ازای هر تن کاهش داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار