مدیران خودروعصر اعتبار

رییس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد؛

بهره‌مندی از بخش‌های دانش‌بنیان دانشگاهی برای ساخت مسکن ارزان قیمت

عصر ساختمان- رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بهره‌مندی از بخش‌های دانش‌بنیان دانشگاهی برای ساخت مسکن ارزان قیمت، گفت: این دانشگاه در موضوع نهضت ملی مسکن از شرکت‌های دانش‌بنیانی در ارزان سازی قیمت تمام شده نقش‌آفرینی کنند، حمایت می‌کند.

بهره‌مندی از بخش‌های دانش‌بنیان دانشگاهی برای ساخت مسکن ارزان قیمت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، «محمدمهدی طهرانچی» امروز (4 اردیبهشت) در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث 500 هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن برای اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بین آن دانشگاه و وزارت راه و شهرسازی، افزود: این تفاهم‌نامه برای تامین مسکن اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه و مسکن‌های استیجاری مناسب برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی است.

    وی با بیان اینکه ساخت این واحدها از موضوعاتی است که هیات امنای دانشگاه یک سال گذشته برای آن برنامه‌ریزی کرد و به اجماع رسید، تصریح کرد: هم‌اکنون نیز هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی برای این مهم پیگیر است.

    رییس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در موضوع نهضت ملی مسکن از شرکت‌های دانش‌بنیانی در ارزان‌سازی قیمت تمام شده واحدهای طرح نهضت ملی مسکن نقش‌آفرینی کنند، حمایت می‌کند.

    طهرانچی تاکید کرد: تولید مسکن محقق نمی‌شود مگر آنکه بتوانیم به عنوان کنشگر موثر این حوزه فعالیت داشته باشیم و بخش‌های دانش بنیان را برای حمایت از ساخت مسکن صنعتی و تولید دانش بنیان حمایت کنیم، که در این بخش تمامی حوزه‌های عمران و معماری و سایر بخش‌های دانشگاه فعالیت موثری خواهند داشت.

    وی گفت: در تلاش هستیم تا در تولید مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن و رسیدگی به خواست‌های هیات علمی جوان و کارکنان کشور ایفای نقش کنیم.

    رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه اراضی این دانشگاه وقفی نیست و تنها مساحت کمی از اراضی وقفی به شمار می‌روند که در طرح تولید مسکن مورداستفاده قرار نخواهند گرفت، بیان کرد: اراضی دانشگاه آزاد اسلامی که برای اجرای طرح تولید مسکن معرفی شده، زمین‌هایی هستند که به عنوان پردیس دانشگاه نیستند و با این کار در حال مولدسازی هستیم. همچنین بخشی از اراضی زمین‌هایی هستند که دانشگاه آزاد اسلامی از وزارت راه و شهرسازی گرفته بود.

    طهرانچی تصریح کرد: زمین‌های دانشگاه آزاد معدود زمین‌های وقفی است که در این طرح اجرا نمی‌شود.

    وی گفت: مجموعه تعاونی‌های کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی برای تولید مسکن فعال خواهند شد. با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی توافق شده و تعاونی‌ها فعال شده‌اند. در 6 ماه آینده شاهد کنشگری فعال دانشگاه آزاد اسلامی در اجرای نهضت ملی مسکن خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی