مدیران خودروعصر اعتبار

سرپرست بانک مسکن:

بازار سرمایه موتور محرکه رونق ساخت‌وساز مسکن است

عصر ساختمان- سرپرست بانک مسکن گفت: یکی از ابزارهایی که می‌تواند از طریق بازار سرمایه بخش مسکن را تحریک کند، صندوق‌های مسکن ‌و ساختمان و املاک‌ و مستغلات است، به گونه‌ای که امروزه در بسیاری از کشورها از محل بازار سرمایه می‌توانند منابع موردنیاز برای رونق ساخت‌وساز مسکن را تجهیز و تامین کنند.

بازار سرمایه موتور محرکه رونق ساخت‌وساز مسکن است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، علی عسکری درباره تاثیر برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی همچون نمایشگاه «صنعت مالی» (بورس، بانک و بیمه) و نمایشگاه بین‌المللی «صنعت ساختمان» در رونق ساخت‌وساز و تامین مالی منابع موردنیاز بخش مسکن، اظهار داشت: خوشبختانه در نمایشگاه‌های دوره‌های قبل‌ در این زمینه اقدامات قابل‌توجهی انجام شده و بانک مسکن هم حداقل نمونه‌هایی برای اجرا در دستور کار خود داشته است، اما امسال برنامه ما این است توسط ابزارهایی که از طریق بورس می‌توانیم تجهیز و صندوق‌هایی را برای تامین منابع موردنیاز این بخش ایجاد کنیم.

    وی در ادامه با تاکید بر اینکه بازار سرمایه موتور محرکه بازار مسکن است، گفت: خوشبختانه امسال قصد داریم با ابزارهایی که از طریق بورس می‌توان فراهم کرد، پروژه‌هایی را در حوزه مسکن تعریف و از طریق بازار سرمایه تجهیز و تامین مالی کنیم.

    عسکری تاکید کرد: در همین راستا با رئیس سازمان بورس‌ و اوراق‌ بهادار صحبت‌هایی کردیم و از این مساله هم استقبال کرد و حتی در سخنرانی خود در مراسم سی‌امین سالگرد کارگزاری بانک مسکن هم به این مساله تاکید و اعلام آمادگی کرد که در سال جاری بورس هم در این حوزه به طور خاص اقدامات موثری انجام خواهد داد.

    سرپرست بانک مسکن همچنین گفت: بر این اساس قرار شد اگر در مواردی بخشنامه‌ها و یا ضوابطی مانع از اجرای بهتر و سریع‌تر امور مربوط به رونق بخش مسکن است را بتوان تسهیل کرد تا کار ساخت‌وساز در سال جاری تحریک شود و بتوان اقدامات چشمگیری انجام داد.

    وی در خصوص صندوق املاک‌ و مستغلات که چندی پیش در بورس راه‌اندازی شد و میزان تاثیری که در جذب منابع موردنیاز و رونق بازار مسکن داشته است، گفت: راه‌اندازی صندوق املاک‌ و مستغلات کشور در بورس قطعاً در حوزه مسکن تاثیرگذار است، اما باید دید که تا چه میزان می‌توان ابزارها را فراهم کرد و مردم تا چه اندازه از این ابزارها استقبال می‌کنند.

    وی خاطرنشان کرد: البته در حال حاضر بازدهی بازار مسکن خوب است و به نظر می‌رسد که از این ابزارها استقبال خوبی شود.

    عسکری در پایان با تاکید بر اینکه باید شرایط بازار و استقبال مردم از این ابزارها را رصد و ارزیابی کنیم، گفت: در هر صورت راه‌اندازی چنین ابزارهایی قطعاً انگیزه و فرصتی است که می‌تواند باعث رونق و توسعه بخش مسکن و ساخت‌وساز در کشور شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو