مدیران خودروعصر اعتبار

وزارت اقتصاد و دارایی:

وقفه‌ای در برنامه‌های بانک مسکن نبوده است

عصر ساختمان- بانک مسکن طی ۶ ماه گذشته، همچنان بر اساس راهبردهای تعیین شده در حال اجرای برنامه‌های تعیین شده از سوی نظام بانکی در بخش مسکن و ارائه تسهیلات در این‌ خصوص است.

وقفه‌ای در برنامه‌های بانک مسکن نبوده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از وزارت اقتصاد و دارایی، در پاسخ به مطلب مورخ 1402/1/19 سایت «اکو ایران» با تیتر «بانکی که 6 ماه مدیرعامل ندارد» توضیح داد: بانک مسکن علی‌رغم اینکه طی 6 ماه گذشته توسط سرپرست اداره شده؛ اما این مسئله خللی در روند برنامه‌های بلندمدت این بانک ایجاد نکرده است.

    بر اساس آمار ارائه شده توسط بانک مسکن، در سال 1401 در مجموع 90درصد پرداختی‌های بانک مسکن مستقیم و غیرمستقیم به بخش مسکن مرتبط بوده و در مجموع برای تسهیلات، جعاله، خرید، فروش اقساطی، مرابحه، اجاره‌ به‌ شرط‌ تملیک و سایر موارد، حدود 131 هزار و 200 میلیارد تومان پرداخت کرد.

    این در حالی است که پرداخت‌های سال 1400 معادل 75 هزار و 800 میلیارد تومان بود.

    همچنین، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد 45 هزار و 854 واحد به بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات معرفی شده که بانک مسکن با تعداد 18 هزار و 958 واحد به مبلغ 5 هزار و 372 میلیاردتومان قرارداد، بیشترین قرارداد را منعقد کرده است.

    از سال 1398 تا ابتدای دولت سیزدهم نیز تعداد 31 هزار واحد برای دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شد که این بانک با 23 هزار و 386 واحد به مبلغ یک هزار و 898 میلیارد تومان قرارداد منعقد کرد.

    همچنین، این بانک بر اساس راهبردهای تعیین شده برای بخش مسکن در سال جدید نیز در حال اجرای برنامه‌های تعیین شده است.

    از این‌ جهت، سقف تسهیلات اعطایی برای افتتاح‌کنندگان در سال 1402 و در مناطق مختلف کشور و متناسب با مبلغ واریزی با تغییراتی همراه شده که این مبلغ در سال پنجم در شهر تهران 16 میلیارد ریال، در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت، 14 میلیارد ریال و در سایر مناطق 12 میلیارد ریال تعیین شده است.

    با توجه‌ به برنامه‌های بانک مسکن به‌خصوص در طرح نهضت ملی مسکن و سایر پروژه‌هایی که در بخش مسکن در کشور در حال اجراست، افزایش 10 هزار میلیاردتومانی این بانک می‌تواند علاوه بر افزایش کفایت سرمایه و بهبود اعتبار آن نزد مردم برای رونق ساخت مسکن در کشور بسیار اثرگذار باشد.

    بنابراین، در ارزیابی عملکرد یک بانک باید دقیقاً به عملکرد مراجعه شود نه صرفاً به دلیل آنکه برای سرپرست تعیین شده هنوز حکم مدیرعاملی صادر نشده، کل عملکرد و دستاوردها زیر سؤال برود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار