مدیران خودروعصر اعتبار

پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه مسکن ملی دماوند

عصر ساختمان- در پروژه‌های نهضت ملی مسکن تحت مسئولیت اداره راه و شهرسازی استان تهران ۲۷ هزار نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند که طرح‌ها در شهرهایی مثل دماوند، پاکدشت، اسلامشهر، رباط کریم و شهریار در حال اجرا است و پروژه دماوند به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد رسیده است.

پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه مسکن ملی دماوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، حدود یک میلیون نفر برای واحدهای نهضت ملی مسکن در استان تهران ثبت نام کرده‌اند که 136 هزار و 200 نفر تایید نهایی شدند.

    در شهرهای تحت مسئولیت اداره راه و شهرسازی استان تهران مثل دماوند، فیروکوه، پاکدشت، اسلامشهر، رباط کریم و شهریار 415 هزار نفر برای واحدهای نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که 27 هزار و 48 نفر واجد شرایط شناخته شدند و 8986 نفر افتتاح حساب کرده‌اند.

    آخرین وضعیت پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان دماوند حاکی از آن است که 1420 واحد به پیشرفت حدود 50 درصد رسیده است اما 1400 متقاضی هنوز فاقد زمین هستند.  از 1420 واحد هم‌اکنون 700 واحد در مرحله پایان سفت‌کاری و پایان تاسیسات 100 واحد در مرحله شروع فونداسیون و 520 واحد در مرحله اسکلت است. 

    در شهرهای جدید شامل پردیس، اندیشه، پرند، هشتگرد و ایوانکی نیز از حدود 450 هزار متقاضی 105 هزار و 411 نفر تایید شدند که 60 هزار و 620 نفر  افتتاح حساب کرده‌اند.

    در بخش  خودمالکی نیز 56 هزار و 425 خانوار برای دریافت تسهیلات خودمالکی ثبت نام کرده‌اند که تنها 4292 مورد منتج به دریافت وام شده است. این گروه از متقاضیان درخواست دریافت تسهیلات تا سقف 600 میلیون تومان (در اطراف  حرم) و دیگر مناطق 400 و 300 میلیون تومان را دارند. خلیل محبت‌خواه ـ مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از بانک‌ها خواست تا همکاری بیشتری در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن داشته باشند.

    محبت‌خواه در نود و پنجمین جلسه شورای مسکن استان تهران گفت: در هفته اول اردیبهشت ماه 10 هزار  واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس به متقاضیان تحویل داده خواهد شد و تا پایان سال 1402 تعداد 19 هزار واحد باقی‌مانده نیز تحویل شهروندان می‌شود. بدین ترتیب پرونده مسکن مهر تا پایان سال جاری در شهر پردیس بسته خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار