مدیران خودروعصر اعتبار

پیگیری برای همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات مسکن جدی تر شود

عصر ساختمان- عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: با توجه به کم رنگ شدن پرداخت تسهیلات در حوزه مسکن، پیگیری برای تسریع در اجرایی شدن این برنامه ها باید در دستور کار قرار گیرد‌.

پیگیری برای همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات مسکن جدی تر شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به اینکه امسال سال رشد تولید و مهار تورم است، دولت قصد دارد برنامه های را برای افزایش میزان ساخت مسکن در دستور کار خود قرار دهد چراکه با افزایش میزان ساخت ما شاهد کنترل قیمت ها در بازار و در نتیجه ثبات در بازار های دیگر از جمله بازار اجاره خواهیم بود.

    براساس این گزارش یکی از عواملی که باعث شده در دو سال گذشته دولت نتواند در حوزه ساخت مسکن چندان موفق عمل کند  مربوط  به بانک هاست که حتی با وجود قانون جهش تولید مسکن و اینکه بانک ها باید 20 درصد از تسهیلات خود را به این بخش اختصاص بدهند همکاری چندانی نداشته و از سوی دیگر در این مدت بسیاری از سازندگان نتوانستند تسهیلات دریافت کنند که  این خود باعث شد رغبت سازندگان برای ورود به این بخش کم رنگ شود.

    به گفته بسیاری از کارشناسان یکی از اصلی ترین مشکلات در حوزه رشد تولید مسکن و جلوگیری از  افزایش نرخ تورم به حضور پر رنگ تر بخش خصوصی باز می گردد و در صورتی که بخش خصوصی به این حوزه ورود کند، ما شاهد تقویت و تسریع در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن خواهیم بود.

    در همین رابطه فرشید جوادی عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان  استان تهران گفت: به دلیل عدم همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن پیشرفتی مشاهده نمی کنیم و هنوز بسیاری از پروژه ها به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن نرسیده است.

    به گفته او، تا چه زمانی باید طرح ساخت 4 میلیون مسکن دولت سیزدهم معطل مشارکت بانک ها بماند.

    براساس این گزارش با توجه به آنکه رئیس جمهور در هفته گذشته دستور سریع بر روند پرداخت تسهیلات توسط بانک ها را ارائه کرده است؛ بنابراین باید در این حوزه  اقدامات موثری صورت گیرد تا شاهد تسریع در روند ساخت مسکن و کنترل قیمت ها در این بازار باشیم که البته در همین رابطه امروز جلسه ای در حوزه  ساخت مسکن و بررسی پروژه های نهضت ملی مسکن  در استانداری  استان تهران  برگزار می شود که در آن  تمامی  برنامه ها از جمله  اتمام پروژه های مسکن مهر و پروژه های نهضت ملی مسکن در استان تهران که بیش از 400 هزار واحد با حضور مدیران و مسئولان دستگاه ها بحث و بررسی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو