مدیران خودروعصر اعتبار

خرید آپارتمان با وام و پول رهن در جنوب تهران

عصر ساختمان- بررسی‌ها نشان می‌دهد با ۶۰ درصد نقدینگی به همراه وام ۴۸۰ میلیون تومانی اوراق و پول پیش اجاره آن واحد، می‌توان در مناطقی از تهران صاحب خانه شد.

خرید آپارتمان با وام و پول رهن در جنوب تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مناطق 9 تا 20 در واقع نیمه جنوبی شهر تهران را تشکیل می‌دهند که 42 درصد معاملات مسکن در این مناطق انجام می‌شود. این در حالی است که مناطق مذکور به لحاظ  تعداد 54 درصد مناطق شهر تهران را تشکیل می‌دهند.

    اگرچه نوسانات قیمتی که از دوره‌های گذشته در بازار  مسکن شکل گرفته روی توان خانوارها تاثیر گذاشته است اما هم‌اکنون می‌توان با شرایطی در جنوب پایتخت صاحب مسکن شد. اگر کسی حدود 60 درصد نقدینگی لازم برای خرید آپارتمان در جنوب تهران را داشته باشد می‌تواند با استفاده از وام 480 میلیون تومانی اوراق و پول پیش اجاره آن واحد، صاحب خانه شود.

    به طور مثال در صورتی که قیمت یک آپارتمان دو میلیارد تومان باشد می‌توان با 1.2 میلیارد تومان نقدینگی به همراه 320 میلیون تومان نرخ رهن و 480 میلیون تومان وام اوراق، پول خانه‌ مدنظر را فراهم کرد. البته زوجین برای خرید وام اوراق باید حدود 95 میلیون تومان هزینه کنند.

    با توجه به تراکم جمعیتی در جنوب تهران و ماهیت مصرفی بودن بازار مسکن در این مناطق، پایین بودن سهم معاملات در نیمه جنوبی تهران نسبت به شمال شهر، گزاره‌ غلبه‌ رویکرد سرمایه‌گذاری بر رویکرد مصرفی در بازار مسکن شمال پایتخت تایید می‌شود.

    بر اساس برخی برآوردها توسط فعالان بازار مسکن حدود 80 درصد معاملات از نوع سفته‌بازی و سرمایه‌گذاری است که اغلب در شمال تهران انجام می‌شود؛ به طوری که 38 درصد معاملات در چهار منطقه‌ واقع در نیمه شمالی شهر تهران صورت می‌گیرد. از بین پنج منطقه‌ پایتخت که حدود نیمی از معاملات را به خود اختصاص می‌دهند تنها یک منطقه (منطقه 10) در جنوب تهران قرار دارد.

    زوج‌های تهرانی می‌توانند تا سقف 480 میلیون تومان شامل 200 میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و 80 میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید 800 برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که طبق نرخ‌های اوایل امسال هزینه آن 78 میلیون و 720 هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه 15 میلیون و 744 هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید 160 ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید 94 میلیون و 464هزار تومان پرداخت کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو