مدیران خودروعصر اعتبار

شهر تبریز به محور گردشگری تور و آژانس های مسافرتی تبدیل شده است

عصر ساختمان- شهردار تبریز گفت: هم اکنون بر خلاف سال های گذشته، شهر تبریز به محور گردشگری تور و آژانس های مسافرتی تبدیل شده است.

شهر تبریز به محور گردشگری تور و آژانس های مسافرتی تبدیل شده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، صادق نجفی ظهر شنبه در نشست خبری برگزاری اولین اجلاس وزرای گردشگری کشور های عضو مجمع گفتگو های همکاری های آسیا اظهار داشت: در نشست و نمایشگاهی که در ابوظبی برگزار کردیم  و همچنین در نمایشگاه های برلین و باکو که با همکاری میراث فرهنگی برگزار شد، رویداد تبریز 2018 را مطرح کردیم که با تلاش فراوان تبریز به عنوان میزبان این رویداد پذیرفته شد.

    وی ادامه داد: برای آماده سازی تبریز در دو بخش تلاش می شود که یکی بخش نرم افزاری بوده که در آن سعی در پیگیری اقدامات فرهنگی خواهیم داشت و هماهنگی با دستگاه های ملی نیز در این رابطه ادامه دارد.

    نجفی در خصوص تلاش برای توسعه امکانات سخت افزاری در شهر تبریز نیز گفت: هم اکنون در پروژه مترو هزار و 700 نفر در زیر زمین فعالیت می کنند تا بتوانیم قول های داده شده به مردم را عملی کرده و مترو را به میدان ساعت رسانده و خط دو را تسریع بخشیم.

    وی افزود: همچنین سالن همایش بین المللی تبریز نیز هم اکنون با فعالیت 350 نفر در حال ساخته شدن است تا همایش های بین المللی به بهترین شکل در این سالن برگزار شود.

    شهردار تبریز ادامه داد: هم اکنون موضوع ساماندهی و تعمیر بازار تبریز، دوکمال و بسیاری از خانه های تاریخی و قدیمی را پیگیری می کنیم که علیرغم مشکلات اقتصادی، این پروژه ها به سرعت به پیش می رود.

    وی تبریز 2018 را فرصتی برای توسعه این شهر دانسته و گفت: این امتیاز اختصاص داده شده به شهر تبریز فرصت ویژه ای برای تمامی مردم این استان است که امیدواریم رسانه ها در راستای شناساندن پتانسیل های شهر تبریز و همچنین پوشش این رویداد بزرگ اقدام کنند.

    نجفی ادامه داد: در طول ماه های اخیر به بیش از 9 هتل در شهر تبریز مجوز داده ایم که ساخت تعدادی آغاز شده و تعدادی در حال اخذ مجوز هستند که امتیازات ویژه ای برای ساختن این اماکن گردشگری در نظر گرفته شده است.

    شهردار تبریز افزود: شهر تبریز در 90 درصد آژانس ها و تورهای مسافری جزو محورهای گردشگری نبود که با هماهنگی های صورت گرفته هم اکنون این شهر به عنوان یکی از محورهای گردشگری به شمار می رود.

    پیشنهاد برگزاری اجلاس از سوی وزارت امور خارجه

    مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره ای به جزئیاتی از مجمع گفتگوی همکاری آسیا گفت: این مجمع با 34 عضو، فراگیرترین تشکل آسیایی است که در سال 2002 با هدف توسعه همکاری های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تاسیس شده است.

    مرتضی آبدار با اشاره ای به اهداف مهم این مجمع گفت: ارتقای همگرای بین کشورهای آسیایی به منظور تلاش برای تشکیل اتحادیه آسیا، ارتقای نقش آسیا برای تاثیرگذاری در معادلات جهانی و گسترش بازار تجاری و مالی از جمله اهداف تشکیل این مجمع است.

    وی در خصوص برگزاری این اجلاس نیز گفت: پیشنهاد برگزاری این اجلاس از سوی وزارت امور خارجه مطرح شده و با استقبال سازمان میراث فرهنگی مواجه شد و مقرر شد تا برگزاری آن در هشتم و نهم شهریور ماه امسال در شهر تبریز باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار