مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان خبرداد:

بهره‌برداری از ۴۷ پروژه راه و ۶۴۸ واحد مسکن مهر در هفته دولت

عصر ساختمان- مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از بهره‌برداری ۴۷ پروژه و آغاز عملیات اجرایی ۹ پروژه راه و شهرسازی همزمان با هفته دولت در این استان خبر داد.

بهره‌برداری از ۴۷ پروژه راه و ۶۴۸ واحد مسکن مهر در هفته دولت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، منوچهر رحمانی اظهار کرد: با اجرا و بهره‌برداری این پروژه‌ها برای 2282 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فرصت شغلی ایجاد شده است.

    وی با اعلام این‌که 21 پروژه در بخش راه روستایی به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: این پروژه‌ها در شهرستان‌های مسجدسلیمان، اندیکا، ایذه، باغملک، باوی، ماهشهر، اهواز، رامشیر، دشت‌ آزادگان، آبادان و شادگان به بهره‌برداری می‌رسد. 

    رحمانی با بیان این‌که اجرای این پروژه‌ها در راه روستایی 573 نفر اشتغال‌زایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم به دنبال داشته است، تصریح کرد: بهسازی و آسفالت جاده کالوسه و آسفالت آنتنی‌های چهاربیشه – تِل بِمَن در مسجدسلیمان، بهسازی و آسفالت جاده گاوخفته به چشم زالوک، بهسازی و آسفالت جاده شَلال کِرتِز در اندیکا، آنتنی‌های محور روستایی پَرچستان اورک شالو و احداث جاده روستایی خِنگ اژدر نوروزی به پیرمحمود در ایذه، احداث میان‌بر صیدون به هپرو در باغملک، بهسازی و آسفالت جاده روستایی سیدشریف – سید سلطان و احداث راه روستایی ثدین 4 در باوی بخشی از این پروژه‌ها بوده است.

    وی با بیان اینکه اعتبار این پروژه‌ها از محل اعتبارات استانی و ملی تامین شده است، گفت: از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت در بخش راه روستایی می‌توان به پروژه‌های بازسازی و روکش جاده گرگر – گمبزون و مرمت و بهسازی جاده‌های آنتنی ماهشهر (روستای سریمه علیا – سریمه سفلی – روستای هوفل و خانه بهداشت) در ماهشهر، بهسازی و آسفالت حیاوویه – فضله جامع – صحینیات – جلوه) و بهسازی و آسفالت حلاف یک و دو و سه در اهواز و آنتنی‌های بخش مشراگه (شکریات و عوده تقی) و آنتنی‌های بخش مرکزی مشراگه (محمد باقر – امام حسن (ع) – سن) در رامشیر و بهسازی و آسفالت راه روستایی شریعتی در دشت آزادگان و احداث جاده آنتنی روستای فیه – دریعات – فاخرمطور و جاده مدن مطور و احداث جاده آنتنی روستای عوج آلبوحیه – نهر حملیه – نهر آلبوسید حمید در آبادان و جاده منصوره در شادگان اشاره کرد.

    رحمانی در ادامه به پروژه‌های قابل افتتاح معاونت راهداری این اداره کل در هفته دولت اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه راهداری 9 پروژه با 20 میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد. 

    وی افزود: احداث و تکمیل ساختمان‌های راهداری هویزه، لالی و شوشتر و راهدارخانه سوسن از توابع شهرستان ایذه و تعمیرات پل مثلثی خرمشهر و پل کهنک دزفول و پل کمربندی هندیجان و احداث سیستم روشنایی عرب حسن در شوشتر و تهیه و نصب نیوجرسی محور آبادان – سربندر از جمله پروژه‌هایی است که در این هفته بهره‌برداری می‌شود.

    رحمانی در ادامه به افتتاح 15 پروژه در حوزه مدیریت ساخت و توسعه راه‌ها اشاره کرد و گفت: این 15 پروژه در شهرستان‌های مسجدسلیمان، لالی، رامشیر، شوشتر، آبادان، خرمشهر، اهواز، رامهرمز و هفتکل به بهره‌برداری می‌رسد. 

    وی مجموع اعتبارات هزینه شده برای ساخت این راه‌ها را 964 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: اعتبار این پروژه‌ها از محل اعتبارات ملی و استانی تامین شده و اجرای این پروژه‌ها اشتغال‌زایی برای 620 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم به دنبال داشته است.

    مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد:. طول کل مسیر قابل افتتاح در ایام هفته دولت 108 کیلومتر است.

    رحمانی عنوان کرد: چهارخطه کردن محور آبادان به اروندکنار به طول 5 کیلومتر، چهارخطه ورودی خرمشهر به طول 1.7 کیلومتر، روکش آسفالت جاده امام صادق (ع) در خرمشهر به طول 8 کیلومتر، احداث کمربندی غرب و جنوب‌غرب اهواز به طول 12 کیلومتر، چهارخطه کردن محور رامهرمز به بهبهان به طول 5 کیلومتر، احداث جاده شیرین‌شهر به طول 15 کیلومتر، احداث باند جدید در محور اهواز – هفتکل (محدوده قبر سید تا سه راهی غیزانیه) به طول 12 کیلومتر، احداث کمربندی مسجدسلیمان به طول 700 متر، احداث راه اصلی پاشنه زاگرس – محدوده روستای پرخدیجه به طول 500 متر، بهسازی و روکش آسفالت مسجدسلیمان – لالی (زیلایی – هفت شهیدان) به طول 3 کیلومتر از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت است.

    وی گفت: از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت در حوزه ساخت و توسعه راه‌ها می‌توان به بهسازی محور ایذه – لالی – اندیکا (بهسازی و سامان‌دهی میدان امام حسین (ع)، تقاطع قاسم‌آباد) به طول 1.5 کیلومتر و بهسازی و آسفالت جاده ورودی مسجدسلیمان – اندیکا (قطعه‌ دوم) به طول هفت کیلومتر، احداث باند دوم سه‌راهی کوپال – رامشیر به طول 6 کیلومتر و روکش آسفالت محور شوشتر – ملاثانی – اهواز به طول 21 کیلومتر اشاره کرد.

    مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان همچنین از افتتاح 648 واحد مسکن مهر در استان در هفته‌ دولت خبر داد و اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت این تعداد واحد مسکن مهر در شهرهای اهواز، دزفول، ایذه به متقاضیان واگذار می‌شود.

    رحمانی همچنین به آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های راهسازی در استان در هفته دولت اشاره کرد و افزود: 3 پروژه با اعتبار 191 میلیارد ریال در حوزه راه اصلی و 6 پروژه با اعتبار 106 میلیارد ریال در بخش راه روستایی کلنگ زنی می‌شو و این تعداد پروژه 201 نفر اشتغالزایی را به صورت مستقیم و غیر مستقیم به دنبال دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی