مدیران خودروعصر اعتبار

چشم انتظاری متقاضیان مسکن مهر کی به پایان می رسد؟

عصر ساختمان- بسیاری از متقاضیان بعد از گذشت یک دهه، چشم انتظار تحویل واحدهای مسکن مهر خود هستند که امروز وزیر راه وشهرسازی قول داده است که دولت تمام توان خود را برای تکمیل این واحدها و تحویل آنها به کار خواهد گرفت.

چشم انتظاری متقاضیان مسکن مهر کی به پایان می رسد؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ پروژه مسکن مهر یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی مسکنی کشور بود که بیش از یک دهه از زمان اجرای آن می گذرد اما هنوز بعد از گذشت چند سال بسیاری از متقاضیان چشم انتظار تحویل این واحدها هستند .

    متاسفانه بسیاری از متقاضیان در سال‌های 89 تا 90 برای دریافت واحد مسکن مهر در شهر‌های جدید تمام دارایی خود را فروخته تا شاید از طریق مسکن مهر صاحبخانه شوند، اما بعد از گذشت 11سال هنوز نتوانسته اند واحد خود را تحویل بگیرند.

    بعد از 13 سال هنوز واحد خود را تحویل نگرفته ام
    موسوی یکی از متقاضیان مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد به باشگاه خبرنگاران گفته است: 13 سال پیش برای مسکن مهر در هشتگرد از طریق تعاونی ثبت نام کرده بودم و در آن دوره مبلغ 40 تا 50 میلیون تومان واریز کردم، اما هنوز بعد از گذشت این همه سال نه تنها واحدی تحویل نگرفته ام بلکه تمامی دارایی‌های من هم برباد رفته است و من همچنان مستاجر هستم. در صورتی که شاید در آن دوره با مبلغ 50 میلیون تومان می‌توانستم یک واحد 40 متری در شهرستان خریداری کنم.

    پیمانکاران برای تحویل واحدهای مسکن مهر بدقولی می کنند
    همچنین قنبری یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر به باشگاخبرنگاران گفت: یک سال نیم است که هر روز به ما می گویند امروز واحد تان را در شهر جدید پرند تحویل می دهیم، دوباره بعد از گذشت چند ساعت می گویند نه هفته آینده تحویل می دهیم و الان برای آن مشکل ایجاد شده است دوباره هفته بعد مراجعه می کنیم می گویند برای پیمانکار مشکل ایجاد شده یک ماه آینده تحویل می دهیم و هر روز دارند به بهانه های مختلف ما را اذیت می کنند.

    براساس این گزارش پروژه های مسکن مهر در حال حاضر تبدیل به یک معضلی شده است که حتی در برخی از شهرهای جدید هم متقاضیانی که واحدهای خود را تحویل گرفته اند با مشکل مواجه هستند.

    واحدهای دارای نقص به متقاضیان تحویل داده می شود
    حسینی یکی از متقاضیان در شهر جدید هشتگرد به باشگاه خبرنگاران گفته است یک سال نیم است که واحد مسکن مهر خود را تحویل گرفته ام، اما به دلیل ترکیدگی لوله آب ساختمان نشست کرده و کل ساختمان بر روی ساکنان در حال خراب شدن است و همین موضوع باعث شده که ما ساختمان را ترک کنیم و یک سال است که در کانکس ساکن باشیم که هر روز با مشکلات مختلف مواجه شویم.

    تا حل آخرین مشکل مسکن مهر در کنار مردم هستیم
    براساس این گزارش پروژه مسکن مهر یکی از بزرگترین تعهدات دولت است که در حال حاضر مهرداد بذرپاش وزیر راه وشهرسازی اعلام کرده است که تمام توان و تلاش خود را برای اتمام واحدهای مسکن مهر به کار خواهد گرفت و روز گذشته هم که در مراسم افتتاح واحدهای مسکن مهر هشتگرد حضور داشت قول داد که تا حل آخرین مشکل واحد های مسکن مهر این شهر در کنار مردم خواهد بود.

    مهرداد بذرپاش در مراسم افتتاح 2200 واحد مسکن مهر در هشتگرد گفت:  یکی از سیاست های ما تکمیل واحدهای است که از  گذشته باقی مانده است و یکی از مشکلات ما همین نگاه بوده که افتتاح پروژه به نام چه دولتی زده شود و یکی از مشکلات دیگر قیمت تمام شده است که بعد از گذشت 10 سال افزایش یافته است  که ما  اعتبار آن را از منابع داخلی تامین می کنیم.

    به گفته وزیر راه و شهرسازی اتمام مسکن مهرهای باقی مانده را  به تمامی مدیران اعلام کرده ایم چرا که  مردم گناهی ندارند که دولت های گذشته اعتقادی  به این پروژه ها نداشته و ما باید تا سال 1402  باید پروژه های هشتگرد را تمام کنیم و مردم را از سردرگمی در بیاویم و مسکن های مهر را  تا سال  آینده به سرانجام برسانیم.

    او می گوید: چند روز آینده 10 هزار واحد مسکن مهر پردیس تحویل می دهیم.

    بذرپاش گفت: در گذشته بسیاری از پیمانکاران وفای به عهد نکردند و برخی از مشکلات مربوط به ترکیبی بودن لوله های خانه ها بوده که باعث شده خانه ها نشست کنند اما مردم نگران نباشند، ما تا برطرف کردن آخرین مشکل کنار مردم هستیم.

    سال آینده واحد های بدون نقص تحویل می دهیم
    همچنین علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید هم اعلام کرد: که تمام توان خود را برای تکمیل واحدهای مسکن مهر به کار خواهیم گرفت و قول می دهیم که در سال جدید واحدهای بدون نقص به متقاضیان تحویل دهیم.

    براساس این گزارش حال با توجه به آنکه بخشی از پروژه های نهضت ملی مسکن در قالب همین واحدهای مسکن مهر ساخته و به بهره‌برداری می رسد بنابراین دولت باید تمام توان و تلاش خود را برای تکمیل این واحدها با کمترین قیمت تمام شده برای متقاضیان به کار گیرد تا متقاضیان باقی مانده مسکن که بیش از 25 هزار نفر است خانه دار شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو