مدیران خودروعصر اعتبار

رییس سازمان امور مالیاتی:

منتظر تصمیمات مجلس در لایحه بودجه هستیم

عصر ساختمان- رییس سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی ۱۴۰ هزار خانه لوکس خبر داد و گفت: وقتی لایحه بودجه دولت به مجلس می‌رود، نمایندگان در ترتیبات قانونی بودجه و مالیات تغییراتی را اعمال می‌کنند که منتظر آخرین تغییرات و مصوبات هستیم.

منتظر تصمیمات مجلس در لایحه بودجه هستیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، «داود منظور» روز چهارشنبه در حاشیه نشست هم‌اندیشی مجمع کارآفرینان ایران و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: آماده‌ هستیم که هر مصوبه‌ای که مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان رسید، را اجرایی کنیم.

    وی افزود: طبیعتاً در منابع درآمدی و در عمل با آنچه که برآورد شده است، با تغییراتی که مجلس به وجود آورده و اثر کاهنده دارد، بر شناسایی فرارهای مالیاتی تمرکز می‌کنیم.

    رییس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه در سال جاری با همکاری شهرداری‌ها 140 هزار خانه لوکس را شناسایی کردیم، گفت: اطلاعات ثبتی باید به هویتی تبدیل شود و وزارت راه و شهرسازی اطلاعات هویتی را در اختیار ما قرار گرفته داده است که در روزهای آینده به اطلاع مردم می‌رسانیم.

    منظور گفت: در سال‌های گذشته کمبود اطلاعات مانع از اجرای قانون مالیات بر خانه‌های لوکس بود اما در این دولت اطلاعات مناسب را دریافت کردیم.

    وی ادامه داد: وقتی سال مالی تمام می‌شود، وظیفه سازمان مالیاتی شناسایی، تعیین میزان و ابلاغ به مودیان است.

    معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: در قانون مالیات بر خانه‌های بوکس تابع سیاست قانون گذار هستیم که چه خانه‌هایی را مشمول مالیات کنند.

    رییس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به آخرین وضعیت خانه‌های خالی، گفت: در مردادماه امسال از وزارت راه و شهرسازی اطلاعات خانه‌های خالی را دریافت کردیم.

    وی گفت: 520 هزار خانه خالی وجود دارد که 200 هزار اعتراض در این زمینه از سوی مالکان ثبت شده است. مالکانی که بیش از 100 تا 50 خانه خالی داشتند.

    منظور تاکید کرد: هر اطلاعاتی که به دست ما برسد فرایند وصول را انجام می‌دهد تا تیرماه سال آینده وزارت راه و شهرسازی مهلت دارد تا وضعیت نهایی خانه‌های خالی را بررسی و اعلام کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار