مدیران خودروعصر اعتبار

موضوع مالیات از خانه‌ها و ویلاهای لوکس به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

عصر ساختمان- رئیس مجلس شورای اسلامی به جهت رفع ابهام، موضوع اخذ مالیات از خانه‌ها و ویلاهای لوکس را به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور ارجاع داد.

موضوع مالیات از خانه‌ها و ویلاهای لوکس به کمیسیون تلفیق ارجاع شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه 7 اسفند ماه) مجلس و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 1402 کل کشور، بند (ذ) تبصره 6 ماده واحده این لایحه را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 ارجاع دادند.

    در جریان بررسی این بند، ابتدا نمایندگان با اصلاح پیشنهادی محمدرضا صباغیان در ردیف 1 تبصره 6 ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند که بر اساس آن عبارت "واحدهای مسکونی" در این ردیف حذف شد.

    مالک شریعتی هم با اشاره به جز (1) بند (ذ) تبصره 6 ماده واحده این لایحه در مورد اخذ مالیات از خانه‌های لوکس در خصوص حذف واحدهای مسکونی از این مصوبه، گفت: ما کاخ و پنت هاوس افراد متمول الهیه و آجودانیه و زعفرانیه تهران را از این مصوبه مستثنی کردیم.

    نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با استناد به بند (11) ماده (22) آئین‌نامه داخلی در مورد حفظ شأن و منزلت مجلس، گفت: در گفتگویی که با اعضای کمیسیون تلفیق داشتم، موافق حذف واحدهای مسکونی از جز (1) بند (ز) تبصره (6) نبودند. این مصوبه کمیسیون تلفیق بود و رئیس و سخنگوی کمیسیون حق ندارند از طرف اعضا با حذف بخشی از مصوبه موافقت کنند زیرا اگر رأی‌گیری می‌شد ممکن بود 45 نفر از اعضای کمیسیون با آن مخالفت کند. هیچ توجیهی وجود ندارد یک نفر از طرف جمع با حذف مصوبه کمیسیون تلفیق موافقت کند و این موضوع وهن مجلس و کمیسیون تلفیق است و برخورد سلیقه‌ای با مصوبات کمیسیون و مجلس را باید کنار گذاشت.

    در ادامه، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن ارجاع این ردیف بر اساس ماده 153 به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 کل کشور برای بررسی بیشتر، گفت: با حذف عبارت "واحدهای مسکونی" در این بند ابهاماتی به وجود می‌آید. در شرایط کنونی ویلاهای غیرمجاز مالیات نمی‌دهند و تخریب نمی‌شوند و از ویلاهای مجازی که ساخته می‌شوند نیز مالیات می‌گیریم و به صورتی دیگر آنها را مجازات و تنبیه می‌کنیم.

    رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از طرف دیگر در بند (ذ) تبصره 6 برای اخذ مالیات از ویلاها قید جمعیتی 100 هزار نفر آورده شده و این در حالی است که اغلب ویلاها در شهرها و محیط‌های بسیار کوچک هستند. از این رو با توجه به ابهامات مذکور بند مربوطه را به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌دهیم تا مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو