مدیران خودروعصر اعتبار

عملیات ساخت ۳۲۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی کلید خورد

عصر ساختمان- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: عملیات ساخت بیش از ۳۲۰ هزار واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی امسال کلید خورد.

عملیات ساخت ۳۲۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی کلید خورد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت:از مجموع 331 هزار و887 واحد مسکونی در حال ساخت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، عملیات احداث 101 هزار و 128 واحد در مناطق شهری و 219 هزار و 430 واحد در مناطق روستایی شروع شد و در حال اجراست که در مجموع 320 هزار واحد می شو د.

    او  در مراسم امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد مسکن وبنیاد شهید و امور ایثارگران برای ساخت واحد‌های مسکونی برای خانواده شهدا و ایثارگران افزود:ساخت 180 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده شهر تهران نیز بر اساس دستور رئیس‌جمهور به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده که عملیات اجرایی 11 هزار و 230 واحد از این تعدادشروع شده است.

    وی همچنین گفت: بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده‌ای کمیته امداد امام‌خمینی (ره)، ستاد بسیج سازندگی و بنیاد مسکن هم‌اینک در حال ساخت 40 هزار واحد مسکونی برای افراد مشمول کمیته امداد در مناطق مختلف کشور هستیم.

    نیکزاد افزود:10 هزار واحد مسکونی از طرح‌هایی که به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده، 14 اسفند سال جاری با حضور رئیس جمهوربهره برداری و تحویل متقاضیان می‌شود.

    او بیان کرد: علاوه بر این از مجموع 20 هزار واحد مسکونی که قرار است برای اقشار محروم بطور مشترک توسط بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان در نقاط مختلف کشور ساخته شود، عملیات ساخت 10 هزار واحد شروع شده که بنیاد مستضعفان تأمین 50 میلیون تومان کمک بلاعوض، 2 تن میلگرد و 10 تن سیمان را به ازای هر واحد از آن‌ها متقبل شده است.

    نیکزاد گفت: از سوی دیگر 10 هزار واحد مسکونی نیز برای افراد تحت پوشش بهزیستی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته خواهد شد که مقرر شده سازمان بهزیستی به ازای هر واحد 100 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت کند.

    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تفاهم نامه اخیر با بنیاد شهید نیز کار ساخت ده‌ها هزار واحد مسکونی برای خانواده معظم شهدا و ایثارگران در نقاط مختلف روستایی را تسهیل می‌کند.

    وی گفت: هم اینک با تأیید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، عوارض صدور مجوز ساخت و خرید انشعابات واحد‌های مسکونی خانواده شهدا و ایثارگران در مناطق روستایی کاملا رایگان محسوب می‌شود.

    تعمیر و بازسازی 60 هزار واحد مسکونی زلزله‌زده تحت مسئولیت بنیاد بنیاد مسکن
    در ادامه  حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن گ افزود: هم‌اکنون در بیش از 20 منطقه کشور، ستاد‌های بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فعال هستند و طی چهار دهه گذشته بیش از 2 میلیون واحد مسکونی آسیب دیده در سوانح و بلایای طبیعی بازسازی شده که بخشی از این واحد‌های مسکونی تعمیراتی و بخشی نیز احداثی هستند.

    روحانی‌نژاد افزود: نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی و شهر‌های زیر 25 هزار نفر جمعیت با هدف مصونیت و پیشگیری از حوادث در زمان بلایای طبیعی و سوانح از دیگر اولویت‌ها و برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که تاکنون از پنج میلیون و 400 هزار واحد مسکونی نیازمند مقاوم سازی بیش از 2میلیون و 700 هزار واحد معادل 50 درصد نوسازی و مقاوم سازی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو