مدیران خودروعصر اعتبار

نماینده مجلس مطرح کرد:

گرانی اجاره بها داد مردم را در آورده است

عدم همکاری دستگا‌ه‌های اجرایی و بانک‌ها با وزارت راه و شهرسازی

عصر ساختمان- نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با انتقاد از کُند بودن روند ساخت مسکن در کشور گفت: امروز نه تنها اقشار کم درآمد بلکه طبقه متوسط جامعه نیز با چالش جدی برای تامین سرپناه مواجه هستند.

گرانی اجاره بها داد مردم را در آورده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، رسول فرخی میکال به وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن اشاره کرد و گفت: یکی از وعده های بسیار مهم دولت سیزدهم اجرای "قانون جهش تولید مسکن" و ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی بود که امیدهای بسیاری را در میان مردم ایجاد کرد. اما متاسفانه به دلیل عدم همکاری بانک‌ها و ناهماهنگی در بدنه دولت و دستگاه‌های اجرایی سرعت پیشرفت کار کُند و با موانعی رو برو شده است.

    نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه یکی از چالش‌های اساسی طرح نهضت ملی مسکن تامین زمین و پرداخت تسهیلات بانکی است عنوان کرد: بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی دارای زمین مانند منابع طبیعی و اوقاف همکاری مناسبی با وزارت راه و شهرسازی ندارند. از این رو رئیس جمهور باید با ایجاد هم افزایی، دستگاه‌ها را به میدان آورده و ملزم به اجرای قانون کند چرا که طبق قانون جهش تولید مسکن دستگاه‌هایی اجرایی مکلفند اراضی تحت مالکیت خود را به درخواست وزارت راه و شهرسازی برای ساخت واحدهای مسکونی در اختیار این وزارت خانه قرار دهند.

    این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: در حوزه انتخابیه بنده ( لاهیجان و سیاهکل ) کماکان با گذشت بیش از یک سال و نیم از اجرای قانون با مشکل تامین زمین برای ساخت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن مواجه هستیم و این موضوع را بارها به مسئولان مربوطه تذکر داده و پیگیری کردیم. مردم دائما به ما مراجعه کرده و به حق پیگیر اجرای طرح مذکور هستند.

    فرخی میکال با تاکید بر اینکه به دلیل عدم ساخت مسکن در سال‌های گذشته و برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در بازار ملک، با رشد فزاینده و سرسام آور اجاره بها مواجه هستیم، تصریح کرد: گرانی کرایه خانه داد مردم را در آورده است. امروز نه تنها اقشار کم درآمد و وضعیف بلکه طبقه متوسط جامعه نیز با چالش جدی برای تامین سرپناه مواجه هستند. برای برون رفت از مشکلات، رئیس جمهور باید مسئولان را وارد میدان کرده و با ایجاد هماهنگی  وعده ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را محقق کند. 

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار