مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر کل میراث فرهنگی ایلام:

غار «زینه گان» استان ایلام در تابستان منتظر گردشگران است

عصر ساختمان- مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام گفت: غار «زینه گان» استان ایلام در تابستان منتظر گردشگران است.

غار «زینه گان» استان ایلام در تابستان منتظر گردشگران است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت: شهرستان مهران در باختر (غرب) ایلام واقع شده، این شهرستان نگین سبز ایران نام گرفته است.

    وی افزود: غار شگفت‌انگیز زینه گان در پنج کیلومتری جنوب خاوری (شرقی) شهر صالح آباد و در فاصله 52 کیلومتری شهر ایلام قرار دارد.

    وی تصریح کرد: این غار روباز که بیش از یک کیلومتر درازا دارد، دارای آب فراوان، دهلیزهای آب‌گیر، قندیل‌های متعدد و آبچک‌های طبیعی و بسیار جالب است، هوای داخل غار بسیار سرد و مطبوع است.

    شنبه زاده عنوان کرد: در حالی که منطقه صالح‌آباد در تابستان بیش از 40 درجه گرما دارد، اختلاف هوای بیرون غار با درون آن تقریبا به 20 تا 30 درجه می‌رسد! تفاوت قابل لمس هوای خنک این غار با بیرون به حدی است که این غار به عنوان «غار بهشت» نامگذاری شده است.

    مدیر کل میراث فرهنگی ایلام افزود: سرخس‌ها، جلبک‌ها، گل‌ها و گیاهان خودروی داخل غار، رنگ سنگ‌ها، ‌پیچ و خم داخل غار، آب خنکی که پای گردشگران را نوازش می‌دهد، لب‌های به هم دوخته قسمت‌هایی از سقف غار، همه و همه حکایت از شگفتی‌های اعجاب‌انگیز این غار دارد.

    وی عنوان کرد: غار زینه‌گان به دلیل فرسایش توسط یک رودخانه کوچک در سالیان متمادی به وجود آمده، که به حالت دالانی شکافت مانند در داخل زمین است که به همین دلیل به آن غار روباز زینه گان می‌گویند.

    وی ادامه داد: این غار به عنوان یکی از جاذبه‌های مهم توریستی و گردشگری استان ایلام محسوب می‌شود و روزانه بیش از یک هزار مسافر و گردشگر از این غار طبیعی دیدن می‌کنند.

    شنبه زاده تصریح کرد: خوشبختانه ایلام دارای طبیعت‌گردهای بومی فراوانی است که با آموزش استاندارد می‌توان آنان را به راهنمایان مجرب تبدیل کرد و با تهیه نقشه‌های طبیعت‌گردی و شناخت مکان‌های مستعد در این زمینه و تبلیغات و اطلاع‌رسانی برنامه‌ریزی شده، اکوتوریسم را در استان ایلام راه‌اندازی کردد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو