مدیران خودروعصر اعتبار

تخت خواب چوبی بهتر است یا ام دی اف؟

عصر ساختمان- معمولا در هنگام خرید تخت‎ خواب سوالی که برایمان پیش می‌آید این است که تخت‎خواب چوبی بخریم یا ام دی اف؟ انتخاب تخت‎خواب مناسب، هزینه‌های اضافی را کمتر کرده و سلامت و کیفیت خواب ما را تضمین می‌کند.

تخت خواب چوبی بهتر است یا ام دی اف؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، معمولا در هنگام  خرید تخت‎ خواب سوالی که برایمان پیش می‌آید این است که تخت‎خواب چوبی بخریم یا ام‎ دی‎ اف؟ انتخاب تخت‎خواب مناسب، هزینه‌های اضافی را کمتر کرده و سلامت و کیفیت خواب ما را تضمین می‌کند. انتخاب صحیح جنس تخت خواب یکی از مهم‌ترین نکات در خرید تخت خواب است. از باکیفیت‌ترین جنس تخت خواب، می‌توانیم به چوب و MDF اشاره کنیم. اگر هنوز نمی‌دانید که تخت خواب چوبی بهتر است یا ام دی اف، با ما همراه باشید تا با بررسی تفاوت این دو، مزایا و معایبش در پایان انتخابی درست داشته باشیم.

    مزایا و معایب تخت خواب چوبی

    برای تولید تخت خواب چوبی، از چوب‌های طبیعی بریده شده از درختان استفاده می‌شود که به آن چوب جامد نیز گفته می‌شود. اگر برای خرید تخت‌خواب به دنبال محصولی هستید که سال‌ها بتوانید از آن استفاده کنید، تخت‌خواب چوبی گزینه مناسبی است، زیرا که طول عمر بالا و ماندگاری بسیار زیادی دارد. انواع چوب‌ها برای ساخت سرویس خواب متفاوت است که نمونه‌های آن می‌توان به چوب بلوط، سرو و راش اشاره کرد که نوع بلوط از استحکام بالاتری برخوردار است.

    چوب از منظر زیبایی، جذابیت‌های ظاهری چشمگیرتری دارد و در انواع تخت‌خواب‌های دو نفره، تک‌نفره و کودک در مدل‌های متنوع می‌توان از این متریال استفاده کرد.
    ارزش سرویس ساخته شده از چوب طبیعی بسیار بیشتر از تخت ساخته شده از چوب مهندسی شده است. اگرچه در برخی موارد مبلمان MDF می‌توانند بسیار گران قیمت‌تر باشند، اما برای کسانی که دوست دارند دکوراسیون مجلل با ظاهری گران قیمت داشته باشند، انتخاب سرویس خواب چوبی می تواند ظاهری لوکس را به فضا ببخشد.

    انواع مختلفی از چوب وجود دارد که هر کدام از نظر مقاومت، قیمت و شکل ظاهری متفاوت هستند. با نگاهی به نمونه‌ تخت‌ها می‌توانید تخت مورد نظر خود را در بین آن‌ها انتخاب کنید. بسته به درختی که از چوب آن برای ساخت تخت استفاده شده، طرح و بافت ظاهری آن متفاوت است که با توجه به میزان هزینه و سلیقه خود می‌توانید انتخاب منحصر به فردی داشته باشید.

    البته ناگفته نماند که در خصوص معایب تخت خواب چوبی باید گفت: این متریال در برابر رطوبت و آب، آسیب‌پذیر است؛ بنابراین توصیه می‌شود در مناطق مرطوب از روکش‌های ضدآب برای سرویس خواب استفاده کنید. هم‌چنین چوب با تغییر دما و رطوبت، منبسط و منقبض می‌شود که نتیجه آن ترک‌خوردگی محصول خواهد بود.

    مزایا و معایب تخت خواب ام دی اف

    یکی از مزایای قابل توجه ام دی اف این است که پس از رنگ آمیزی، ظاهری مانند چوب دارد. ورق‌های ام دی اف سطحی بسیار صاف و مناسب برای رنگ آمیزی دارد. شما می‌توانید، روکشی شبیه به بلوط، گردو یا هر مدل چوبی برای تخت و یا سرویس خواب خود سفارش دهید.

    از طرفی به دلیل مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت تخت‌های ام دی اف، نسبت به موریانه و جانوران مقاوم‌تر هستند و با گرما و رطوبت، منبسط و منقبض نمی‌شود. در فرایند ساخت تخت‌های ام دی اف، از چوب بازیافت شده استفاده می‌شود و در نتیجه این موضوع باعث صرفه جویی در قطع درختان و از بین بردن محیط زیست می‎شود. از آن‌جایی که سطح ام دی اف به‌ راحتی رنگ آمیزی می‌شود، به نسبت چوب طبیعی می‌توانید رنگ‌های بیشتر و متنوع‌تری را در هنگام سفارش تخت انتخاب کنید. در نهایت MDF اغلب ارزان‌تر از چوب است.

    و اما می‎توانیم از بارزترین معایب ام دی اف، ضعیف‌تر بودن آن به نسبت چوب واقعی اشاره کنیم که در صورت شکاف یا ترک خوردگی ام دی اف، ترمیم آن بسیار مشکل‌تر از چوب است.  در تولید مبلمان خانگی و تخت‌ها، ام دی اف پیچ و میخ را به خوبی نگه نمی‌دارد.

    تخت خواب ساخته شده از چوب بهتر است یا ام دی اف؟

    در ابتدا باید بگوییم که تخت خوابی که قصد خرید آن را دارید، باید متناسب با نیاز شما باشد. پس از آن در خصوص اینکه تخت خواب چوبی بهتر است یا ام دی اف می‌توان گفت این دو متریال تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که هر کدام را برای شرایطی مناسب‌تر خواهد کرد.

    •    رنگ آمیزی تخت‌های MDF یکپارچه‌تر بوده و در نهایت تخت خواب سطحی صاف و یکنواختی خواهد داشت.
    •    ام دی اف به دلیل مواد شیمیایی که در ساخت آن به‌کار برده شده است، مقاومت و دوام بیشتری در برابر موریانه دارد.
    •    ام دی اف در برابر گرما آسب‌پذیر تر از چوب بوده و سریع‌تر منقبض و منبسط می‌شود که این نشان از ساختار ضعیف‌تر این متریال نسبت به چوب است.
    •    تخت‌های ام دی اف معمولا، اتصالاتی مانند پیچ و میخ را به‌خوبی نگه نمی‌دارند و این مسئله در نهایت باعث ترک‌خوردگی تخت خواب خواهد شد.
    •    تخت‌های چوبی، ماندگاری، دوام و قابلیت ترمیم بهتری و بیشتری نسبت به تخت خواب‌های ام دی اف دارند.
    •    چرخه‌های فصلی و شرایط آب‌ و هوا تخت‌های چوبی را در برابر رطوبت، نسبت به بهترین نوع ام دی اف، آسیب‌پذیرتر خواهد کرد.

    تخت خواب چوبی با کیفیت از کجا بخریم؟

    حال که با تفاوت‌ها، مزایا و معایب تخت خواب چوبی و ام دی اف آشنا شدید، می‌‌توانید با خرید از یک فروشگاه معتبر چوب و سرویس خواب، خریدتان را تکمیل کنید. پیشنهاد من این است که فروشگاه بالسا را در گزینه اول قرار دهید، زیرا علاوه بر اینکه در سراسر ایران شعبه حضوری دارند، شما می‎توانید به صورت رایگان نیز از متخصصی بالسا مشاوره خرید بگیرید.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار