مدیران خودروعصر اعتبار

۹ هزار هکتار اراضی مازاد در اختیار دستگاه‌ها شناسایی شد

عصر ساختمان- معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن از شناسایی حدود ۹ هزار و ۱۵۷ هکتار زمین مازاد در اختیار دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: تاکنون برای حدود ۳ هزار و ۹۰۰ هکتار از این اراضی سند اخذ و حدود ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار دیگر نیز بنا به دلایلی از دستور کار خارج شده است.

۹ هزار هکتار اراضی مازاد در اختیار دستگاه‌ها شناسایی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳:۰۰

     

     

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، تقی رضایی اظهار داشت: این اراضی بنا بر بازدیدهای میدانی شناسایی می‌شوند و با توجه به همکاری ادارات ثبت در ماه‌های اخیر اخذ سندهای ما با رشد قابل توجهی مواجه شده است.

    به گفته وی، استان ایلام با بیشترین میزان اخذ سند در رتبه اول قرار دارد و استان‌های البرز و اصفهان نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

    رضایی با اشاره به برگزاری نشست‌های مشترکی در استان‌ها با حضور مدیران ثبت اسناد و مدیران کل راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد این نشست‌ها همراهی بیشتر دستگاه‌های اجرایی را در پی داشته باشد.

    وی قسمتی از اراضی که از دستور کار خارج شده را متعلق به نیروهای مسلح عنوان کرد که بخشی از آن در جهت رفع مشکل مسکن پرسنل نیروهای مسلح و 50 درصد آن هم از اراضی توافق شده در اختیار مردم قرار داده می‌شود.

    رضایی گفت البته از این نوع توافق‌ها بسیار هست که عمدتاً به پادگان‌های داخل شهرها و اراضی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی مربوط می‌شود.

    معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن همچنین با اشاره به برگزاری مزایده سراسر املاک و اراضی سازمان در چارچوب مولدسازی دارایی‌ها اظهار داشت: تمامی تلاش سازمان ملی زمین و مسکن معطوف به اجرای برنامه ابلاغی دولت برای تامین مسکن و کمک به خدمات سایت‌های مسکونی است.

    رضایی در عین حال گفت: 60 هزار هکتار زمین هم در راستای ماده 9 قانون جهش تولید مسکن از زمین‌هایی که منابع طبیعی احصا شده که بر اساس موقعیت و توپوگرافی و به‌تناسب توسعه شهری به محدوده شهرها الحاق و در اختیار پروژه‌های مسکونی قرار گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار