مدیران خودروعصر اعتبار

معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

طرح توسعه اسکله شهید بهشتی چابهار ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

عصر ساختمان:معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طرح توسعه اسکله شهید بهشتی چابهار با همت و توجه ویژه دولت تدبیر و امید از دو سال قبل آغاز شده و تاکنون ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

طرح توسعه اسکله شهید بهشتی چابهار ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، باقرکرد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون شش هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه اسکله شهید بهشتی چابهار هزینه شده است و دو هزار میلیارد ریال دیگر پس از تخصیص پرداخت می شود.
    وی گفت: دولت 340 میلیون دلار برای تجهیزات بندر چابهار پیش بینی کرده است.
    وی افزود: طرح توسعه اسکله شهید بهشتی در پنج مرحله و مساحت پس کرانه 200 هکتار در حال انجام است که تاکنون عملیات ساخت 119 هکتار آن انجام شده است.
    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سال گذشته دو میلیون و 100 هزار تن بار در بندر چابهار تخلیه شده است، گفت: پس از توسعه اسکله پیش بینی می شود تا سال آینده این بندر افزون بر هشت میلیون تن قابلیت تخلیه بار داشته باشد.
    کرد بیان کرد: هم اینک کشتی های مخصوص لایروبی در حال کار هستند و در آینده ای نزدیک اقدامات خوبی برای توسعه بندر چابهار انجام می شود.
    چابهار یکی از شهرهای جنوب خاوری استان سیستان و بلوچستان و تنها بندر اقیانوسی ایران اسلامی است که در کرانه دریای عمان و اقیانوس هند قرار دارد.
    لنگرگاه این شهر قابلیت پهلوگیری کشتی های اقیانوس پیما بیش از 90 هزار تن را دارد و از مناطق آزاد بازرگانی ایران محسوب می شود.
    بندر چابهار به دلیل موقعیت راهبردی به عنوان نزدیکترین راه دسترسی کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه ( افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و قزاقستان) به آب های آزاد از اهمیت فراوانی برخوردار و سرمایه گذاری های داخلی و خارجی و طرحهای بزرگ و کوچک سازندگی زیادی در آن در حال انجام است که از جمله آنها می توان به ساخت اسکله و افزایش گنجایش تخلیه و بارگیری کشتی های اقیانوس پیما( در خلیج چابهار)، ساخت راه آهن به سوی آسیای میانه، کارخانه های پتروشیمی و خودروسازی، ساخت فرودگاه بین المللی و غیره اشاره کرد.
    بندر چابهار در 700 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار