مدیران خودروعصر اعتبار

شاخص و متوسط قیمت آپارتمان های مسکونی مناطق ۲۲گانه تهران

عصر ساختمان- منطقه یک تهران در آذر ماه با متوسط وزنی قیمت ۱۰۷۱۱۴۴ هزار ریال بیشترین و منطقه ۱۸ با متوسط وزنی قیمت ۲۵۶۳۹۲ هزار ریال کمترین قیمت را در بین مناطق ۲۲گانه این شهر به خود اختصاص داده اند.

شاخص و متوسط قیمت آپارتمان های مسکونی مناطق ۲۲گانه تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، شاخص قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در آذر ماه به عدد 174.3 رسیده است که نسبت به ماه قبل (167.4)، 4.1 درصد افزایش داشته است.

    کاهش تورم ماهانه

    منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت ماه جاری، نسبت به ماه قبل می‌باشد. در آذر ماه 1401 تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران 4.1 درصد بوده است. تورم ماهانه آذر ماه در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (5.0 درصد)، 0.9 واحد درصد کاهش داشته است.

    افزایش تورم نقطه به نقطه

    منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. در آذر ماه 1401 تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد 52.1 درصد رسیده است. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل (50.0 درصد) 2.1 واحد درصد افزایش داشته است.

    افزایش تورم سالانه

    منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل می‌باشد. نرخ تورم سالانه آذر ماه 1401 آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد 37.1 درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (35.0 درصد)، 2.1 واحد درصد افزایش داشته است.

    متوسط قیمت آپارتمان‌های مسکونی مناطق 22 گانه شهر تهران

    در آذر ماه 1401 متوسط وزنی و حسابی قیمت آپارتمان‌های مسکونی فروش رفته در مناطق 22 گانه شهر تهران به ترتیب به 504476 و 484543هزار ریال رسیده است. در این ماه منطقه یک با متوسط وزنی قیمت 1071144 هزار ریال بیشترین و منطقه 18 با متوسط وزنی قیمت 256392 هزار ریال کمترین قیمت را در بین مناطق 22 گانه شهر تهران به خود اختصاص داده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار