مدیران خودروعصر اعتبار

بیش از ۲ میلیون مسکن روستایی در کشور نوسازی شده است

عصر ساختمان- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه کشور ما روی خط زلزله قرار دارد و حتما باید واحدهای مسکونی را نوسازی کنیم، گفت: ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور داریم که تا امروز حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مسکن روستایی ما نوسازی شده است.

بیش از ۲ میلیون مسکن روستایی در کشور نوسازی شده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از اکبر نیکزاد امروز 15 دی ماه در آیین آغاز طرح تحول روستاهای خراسان رضوی و گردهمایی 2500 دهیار استان اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادگار حضرت امام (ره) است که برکات زیادی داشته است. بیش از 62 هزار روستا و 40 هزار روستای بالای 20 خانوار در گستره جمهوری اسلامی داریم که ثمرات بسیار ارزشمندی در ابعاد امنیتی، اقتصادی و فرهنگی برای انقلاب داشته‌اند.

    وی با بیان اینکه تمامی روستاهای بالای 20 خانوار ما در کشور دارای طرح هادی مصوب هستند، افزود: اگر روستاهای ما طرح هادی مصوب نداشتند، تمامی مسئولان عزیز اعم از فرمانداران، بخشداران و دهیاران فرصت هیچکاری دیگری پیدا نمی‌کردند به‌جز اینکه از صبح پاسخگوی مراجعات مردمی درخصوص ساخت خانه، مسجد، مدرسه و ... باشند اما با وجود طرح‌های هادی مصوب، تکلیف همه روشن شده است.

    نیکزاد ادامه داد: اما طرح‌های هادی 10 ساله است. بنابراین زمانی که 40 هزار روستا داریم، باید در هر سال طرح‌های هادی حدود 4000 روستا مورد بازنگری قرار گیرد. خرسندیم که با تلاش‌های فراوان در سال گذشته طرح هادی 4500 روستا مورد بازنگری قرار گرفت.

    وی ادامه داد: برای هر روستا حداقل پنج جلسه در سطح روستا، بخش، شهرستان و استان برگزار شده است. در نظر بگیرید چه حجم جلساتی اتفاق افتاده و از همه دست‌اندرکاران امر تشکر ویژه دارم که همکاری کاملی داشتند. بازنگری طرح‌های هادی با حساسیت فراوانی انجام گرفت.

    رئیس بنیاد مسکن با اشاره به بازسازی و نوسازی منازل روستایی گفت: 5 میلیون و 400 هزار واحد مسکن روستایی در کشور داریم که تا امروز حدود 2میلیون و 700 هزار مسکن روستایی ما نوسازی شده است. کشور ما روی خط زلزله قرار دارد و حتما باید واحدهای مسکونی را نوسازی کنیم. این موضوع هم برای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی و هم برای ارتقاء سطح رفاه روستاییان اهمیت دارد.

    نیکزاد تاکید کرد: با عنایت ویژه رئیس جمهور و هیات محترم وزیران، وام 200 میلیون تومانی ارزان قیمت با سود 5 درصد و بازپرداخت 20 ساله و آسان به صورت ضمانت سفته زنجیره‌ای در اختیار افراد قرار می‌گیرد تا کار بازسازی و نوسازی را انجام دهند. از بانک‌های عامل که همکاری کردند متشکریم.

    وی افزود: همچنین، برخی افراد به دلیل اینکه خودشان آورده‌ مالی ندارند، نمی‌توانند با این 200 میلیون تومان واحد خود را بسازند، با همکاری نهادهای انقلابی کشور تفاهم‌نامه‌های خوبی انعقاد گردید تا واحدهایی با وام بلاعوض برای این افراد تهیه شود.

    نیکزاد تاکید کرد: 20 هزار واحد با همکاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی خواهیم ساخت که 10 هزار واحد در دهه فجر افتتاح می‌شوند. 40 هزار واحد مسکونی روستایی هم با همکاری کمیته امداد و بسیج در حال ساخت است که 10 هزار واحد آن چهاردهم اسفندماه با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

    وی خاطرنشان کرد: در 22 نقطه کشور هم با سیل و زلزله مواجه شده بودیم که 22 ستاد بازسازی تاسیس کرده و 46 هزار واحد مسکونی در حال بازسازی هستند. هر ستادی که فعالیتش به پایان می‌رسد، از ستاد بازسازی به ستاد محرومیت زدایی تبدیل می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو