مدیران خودروعصر اعتبار

امضای تفاهم‌نامه وزارت کار و دانشگاه آزاد برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی

عصر ساختمان- تفاهم‌نامه مشترکی امروز (چهارشنبه) بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه آزاد اسلامی برای احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی با کمک تعاونی‌ها امضا شد.

امضای تفاهم‌نامه وزارت کار و دانشگاه آزاد برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز (چهارشنبه) در محل وزارت کار با امضای «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و «محمدمهدی تهرانچی» رییس دانشگاه آزاد رسید.

    بر اساس این تفاهم‌نامه قرار است ظرف 2٫5 سال با همکاری تعاونی‌های مسکن تعداد 100 هزار واحد مسکونی برای استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور احداث شود.

    صولت مرتضوی در این مراسم اظهار داشت: تاکید رییس‌جمهور بر استفاده از ظرفیت متخصصان دانشگاه‌ها است و این تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه آزاد امضا شد در راستای استفاده از این ظرفیت است.

    وی افزود: برنامه دولت سیزدهم در احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور است این برنامه تا الان توفیقات خوبی داشته، البته یک فرایند بلندمدت است که در آینده نتایج آن را ملاحظه خواهیم کرد.

    وزیر کار ادامه داد: استادان و کارمندان دانشگاه آزاد هم می‌توانند در این طرح صاحب خانه شوند و ما از ظرفیت تعاونی‌های بخش مسکن در احداث مسکن استفاده کنیم.

    مرتضوی با تاکید بر اینکه برای اشتغال دانش‌بنیان باید از صاحب‌نظران دانشگاهی استفاده کنیم، گفت: با پیوند بین صنعت و دانشگاه از واردات بسیاری از محصولات خارجی با جایگزینی تولید داخل بی‌نیاز شویم.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از صادرات ما مواد خام معدنی است گفت: با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و متخصصان دانشگاهی می‌توان مواد خام را به مواد دارای ارزش افزوده تبدیل و درآمد بیشتری کسب کرد.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی در جوار کارگاه‌ها نقش مهمی در تربیت نیروی متخصص و ماهر در این زمینه نیز دارد.

    در این مراسم «محمدمهدی تهرانچی» رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه سالانه 400 هزار دانشجوی جدید وارد دانشگاه آزاد می‌شوند، گفت: از این تعداد 300 هزار نفر جوان 18ساله هستند که نیاز دارند با مفاهیم کار و اشتغال آشنا شوند و ما می‌توانیم در همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نظام آموزش فنی و حرفه‌ای استفاده کرده و مهارت دانشجویان را افزایش دهیم.

    همچنین مهدی مسکنی، معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قرار است بر اساس این تفاهم‌نامه طی مدت 2٫5 سال 100 هزار واحد مسکونی برای استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی احداث شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار