مدیران خودروعصر اعتبار

وام ارزان اسکان موقت به متقاضیان بافت‌های فرسوده اعطا می‌شود

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با هدف توسعه مکانیزم‌های تشویقی بازسازی بافت های فرسوده، تسهیلات اسکان موقت یا وام بانکی ترجیحی و ارزان قیمت با رویکرد نوسازی این بافت ها در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

وام ارزان اسکان موقت به متقاضیان بافت‌های فرسوده اعطا می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، مهرداد بذرپاش روز دوشنبه در جریان ارتباط ویدیویی در مراسم اختتامیه همایش «آموزه‌های زلزله بم و لزوم مقاوم سازی» که به مناسبت نوزدهمین سالگرد زلزله دلخراش پنجم دی در محل تالار پرستوی منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم برگزار شد افزود: در یکسال گذشته اتفاقات خوبی در تشویق مردم به نوسازی و بهسازی مانند تسهیل و تخفیف در صدور مجوز با کمک شهرداری ها صورت گرفته است.

    وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در این زمینه مکانیزم های تشویقی بسیار تأثیرگذار بوده و در برخی نقاط تا 40 درصد هم پروانه های ساختمانی در بافت فرسوده افزایش پیدا کرده است .

    ضرورت جبران عقب ماندگی های انباشت حوزه مسکن

    وی در ادامه با بیان اینکه عقب ماندگی سال های اخیر انباشته شده در کلانشهرها، کمبود عرضه و تولید مسکن که خود را با قیمت های سرسام اور نشان داده است را باید جبران کنیم افزود:

    نکته دیگر که بسیار اهمیت دارد نجات جان هموطنان است که از موارد آن، شکل گیری نهضتی به شمار می رود که جهت گیری اصلی ما مردمی کردن آن است.

    بذرپاش توضیح داد: جهت گیری و راهبردهای ما در دولت مشخص است که یکی از آنها بحث مردمی سازی کار است؛ بسیاری از انبوه سازان و تشکل های بخش خصوصی تمایل دارند که در کار نوسازی و بهسازی منازل ورود کنند.

    بذرپاش گفت: ما به عنوان دولت وظیفه ارائه مشوق های بروز و مبتکرانه داریم؛ هر جا نیاز به اصلاح قانون باشد نیز حتما ورود خواهیم کرد و اصلاحات را انجام می دهیم.

    وزیر راه و شهرسازی افزود: به شهرداری ها به عنوان یک شریک استراتژیک در این عرصه نگاه می‌کنیم و باید به پایدارسازی بافت های فرسوده و ناپایدار کمک کنند.

    وی دیگر اولویت های وزارت راه شهرسازی را ستاد بازآفرینی شهری به عنوان یک قرارگاه برشمرد و گفت: از مهمترین پروژه هایی که در دستورکار مدیران قرار می‌گیرد ستاد بازآفرینی شهری است که بزودی ابلاغ استانداران و فرمانداران به عنوان رییس ستاد بازآفرینی شهری در استان ها و شهرستان ها صادر خواهد شد .

    بم برای ایران قوی

    وزیر راه و شهرسازی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت:از اجلاس سراسری سفیران نوسازی «بم برای ایران قوی» به عنوان یک حرکت ابتکاری و نماد نوسازی و بهسازی می توان یاد کرد.

    بذرپاش افزود: اتفاق تلخی که 19سال قبل پنجم دی ماه سال 82 رخ داد و بیش از 34 هزار نفر از مردم عزیزمان را از دست دادیم از ذهن مردم ایران پاک نخواهد شد .

    وی ادامه داد: بم باید الگویی برای تمام نقاط کشور شود و ممکن بود این حادثه در هر نقطه از کشور رخ دهد .

    به گفته بذرپاش در طبس هم قبل از انقلاب حادثه بزرگی رخ داده و حوادث مشابه دیگری که در سایر نقاط کشور نیز اتفاق افتاده بود اما متاسفانه تجربه ای کسب نکردیم.

    وی خاطرنشان‌کرد: اگر نوسازی و بهسازی بناهای ناپایدار را در دستور کار قرار می دادیم عملکرد بهتری می توانستیم داشته باشیم اما هیچ وقت برای تجربه گرفتن دیر نیست.

    وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: نماد حرکتی بم به عنوان حرکت نهضتی بسیار خوب بوده است و باید نوسازی بافت فرسوده و ناپایدار به عنوان نهضت دائمی همواره تا زمانی که یک قطعه زمین یا بافت فرسوده و ناپایدار باقی نمانده باشد در دستور کار قرار گیرد.

    وی عنوان کرد: قانونگذار و دولت با توجه به نیاز جامعه در بحث تولید مسکن تکلیف کرده و نوسازی و بهسازی بافت فرسوده و ناپایدار می تواند سهم قابل توجهی در بخش تولید مسکن داشته باشد.

    به گزارش ایرنا در این همایش از سفیران بم برای ایران قوی که در نقاط مختلف کشور درباره ضرورت مقاوم سازی ها ایفای نقش کردند تشکر شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو