مدیران خودروعصر اعتبار

کف قیمت آپارتمان در حومه تهران

عصر ساختمان- نوسانات اقتصادی در سال‌های گذشته تلاطماتی را در بازار ملک ایجاد کرده که ارتعاشات آن به حومه پایتخت هم رسیده است؛ به طوری که قیمت‌ها نسبت به چهار سال قبل بعضا تا ۱۲ برابر رشد نشان می‌دهد. در حال حاضر حداقل بودجه‌ی لازم برای خرید آپارتمان در شهرهای اطراف تهران ۵۵۰ میلیون تومان است.

کف قیمت آپارتمان در حومه تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، با توجه به گرانی مسکن و اجاره بها در پایتخت برخی از ساکنان تهران طی پنج سال اخیر به تدریج به شهرهای اندیشه، گرمدره، پردیس، پرند، هشتگرد، ورامین و پاکدشت مهاجرت کرده‌اند و همین مساله، افزایش قیمت مسکن در شهرهای مذکور را در پی داشته است. مشاهدات میدانی از رشد محسوس جمعیت شهرهای هشتگرد، اندیشه و پرند طی سه چهار سال اخیر حکایت دارد.

    شهر جدید اندیشه در غرب استان تهران و هم‌مرز با استان البرز در سال‌های اخیر و پس از رشد قیمت مسکن به گزینه‌ای برای خرید و اجاره آپارتمان ساکنان شهر تهران تبدیل شده است. جمعیت این شهر حدود 120 هزار نفر تخمین زده می‌شود که در حال حاضر نیز روند صعودی دارد. در حال حاضر می‌توان با بودجه‌ای بین 1.1 تا 1.5 میلیارد تومان در شهر جدید اندیشه آپارتمان 40 تا 55 متری خریداری کرد.

    قیمت مسکن در پردیس هم که در شرق استان تهران قرار دارد طی سال‌های اخیر رشد سنگینی داشته است. تا همین یک سال قبل می‌شد با بودجه‌ای بین 700 تا 750 میلیون تومان در پردیس، صاحب خانه شد اما در حال حاضر کف قیمت واحدهای 87 متری مسکن مهر به 1.1 میلیارد تومان رسیده که بعضا این قیمت مربوط به واحدهای تحویل آینده است و نرخ آپارتمان‌های آماده، وابسته به طبقه‌ی واحد و جهت آن تا 1.8 میلیارد تومان هم می‌رسد.

    در شهر جدید پرند قیمت آپارتمان از 700 میلیون تومان شروع می‌شود. البته در بعضی آگهی‌ها می‌توان نرخ‌های کمتر هم مشاهده کرد. تا سال گذشته در پرند قیمت آپارتمان بین 300 تا 400 میلیون تومان بود.

    هشتگرد در غرب استان البرز و در 70 کیلومتری شهر تهران هم از نوسانات قیمت مسکن بی‌نصیب نمانده است. البته در حال حاضر با بودجه‌ای معادل 550 میلیون تومان می‌توان در هشتگرد آپارتمان خریداری کرد که به نسبت ارزان‌تر از پرند است.

    قیمت خانه در شهرهای مذکور را که با سال 1397 مقایسه می‌کنیم شاهد رشد هستیم. اواخر سال 1397 نقدینگی 50 تا 60 میلیون تومان برای خرید مسکن در پرند کفایت می‌کرد. در پردیس هم قیمت‌ها حدود 150 تا 200 میلیون تومان بود. با این حساب قیمت آپارتمان در پردیس از چهار سال قبل تا الان بیش از 12برابر شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو