مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر کل بحران استان ایلام خبر داد:

اختصاص ۳۴۰ میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله زده ایلام

عصر ساختمان- مدیر کل مدیریت بحران استان ایلام در سالگرد زلزله شهرستان آبدانان گفت: برای بازسازی مناطق زلزله زده استان ۳۴۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

اختصاص ۳۴۰ میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله زده ایلام
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، احمد کرمی با بیان این خبر افزود: این اعتبارات در قالب تسهیلات قرض الحسنه ، کمک های بلاعوض و اعتبارات عمرانی به استان ایلام جهت بازسازی مناطق زلزله ی ایلام اختصاص یافته است .

    وی افزود: در همین رابطه بیش از چهار هزار و 650 واحد مسکونی به صورت کامل بازسازی شده و بیش از 18 هزار و 120 واحد نیز تعمیرات اساسی در آنها صورت گرفته است که نشان از حجم فعالیت های عمرانی صورت گرفته در مناطق زلزله زده استان ایلام دارد.

    وی اظهار داشت: این تعداد واحد مسکونی از 200 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه و ارزان قیمت استفاده کرده اند و البته بیش از 34 میلیارد ریال نیز کمک های بلاعوض به مناطق زلزله زده صورت گرفته است.

    مدیر کل مدیریت بحران استان در خصوص اعتبارات عمرانی نیز تصریح کرد: بیش از 64 میلیارد تومان اعتبار عمرانی به مناطق زلزله زده استان اختصاص یافته که از این میزان بیش از 50 درصد آن محقق شده است

    کرمی ادامه داد: پروژه های مختلفی در قالب اعتبارات عمرانی بازسازی شده است که از جمله آن می توان به احداث ، بازسازی و مقاوم سازی فضاهای آموزشی ، بهسازی راه های ارتباطی ، مساجد ، اجرای پروژه های آبرسانی ، اصلاح و توسعه شبکه های برق مناطق شهری و روستایی و مراکز درمانی و بهداشتی اشاره کرد.

    وی با اشاره به کمک های انجام شده به شهرداری ها تصریح کرد: در بحث عمران شهری به شهرداری های مناطق زلزله زده استان ایلام بیش از هشت میلیارد تومان اعتبارات اختصاص یافته است .

    وی اضافه کرد: از 340 میلیارد تومان اعتبار مصوب زلزله در استان ایلام تاکنون در قالب تسهیلات ارزان قیمت ، کمک های بلاعوض و اعتبارات عمرانی بیش از 266 میلیارد تومان تخصیص یافته و محقق شده است.

    مدیر کل مدیریت بحران استان با اشاره به معافیت پرداخت عوارض و پروانه ساخت برای واحد مسکونی ادامه داد: با هماهنگی هایی که با وزارت کشور و شهرداری ها صورت گرفته در این خصوص نیز پرداخت هایی انجام شد تا هم استانی های عزیز در بحث صدور مجوز مشکلی نداشته باشند و تلاش دولت برای ساخت و ساز در مناطق زلزله زده و تسهیل امور در استان بی سابقه بوده است و مدیریت بحران کشوردر این خصوص توجه ویژه ای به استان داشتند.

    کرمی گفت: در سالگرد زلزله آبدانان می توان گفت بسیاری از تخریب های صورت گرفته توسط زلزله در حال حاضر به خوبی بازسازی شده و روند بازسازی مناطق زلزله زده استان به مراحل پایانی خود رسیده است و دولت در این خصوص تمام تلاش خود را در استان صورت داده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار