مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت مسکن تعاونی، راهی برای خانه دار شدن کارگران

عصر ساختمان- مسکن یکی از دغدغه های روز جامعه کارگری است, که با توجه به شرایط فعلی حدود ۸۰درصد درآمد کارگران صرف هزینه های مسکن می شود. ساخت مسکن تعاون بهترین راه برای حل مشکل مسکن کارگران است.

ساخت مسکن تعاونی، راهی برای خانه دار شدن کارگران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، "مسکن" یکی از مهمترین مشکلات کارگران است. چرا که با افزایش و نوسانات قیمت مسکن در بازار،توان کارگران برای تهیه آن دشوار شده است. آمارها حکایت از این دارد که نزدیک به 80درصد درآمد کارگران صرف اجاره بها و  تأمین مسکن می شود.

    اواخر مرداد ماه سال جاری بود که مهدی مسکنی, معاون امور تعاون وزارت کار تنها راه خانه دار شدن طبقات متوسط و ضعیف کشور را مدل تعاونی مسکن دانست و گفت:براساس امضای این تفاهم به سمت ساخت مسکن برای طبقات متوسط و ضعیف کشور حرکت خواهیم کرد.

    معاون امور تعاون با بیان اینکه 9هزار و 500تعاونی مسکن موفق در کشور مشغول به فعالیت است، افزود: شهرک‌های مسکونی جوار کارخانه‌ای در سراسر کشور با اولویت کارگران ساخته می شود.

    *کارگران توان پرداخت اقساط سنگین را ندارند

    هادی ابوی,دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران هم  بهترین ساز و کار تأمین مسکن کارگران را تعاونی‌های مسکن کارگری می داند. وی می گوید:حدود 80درصد دریافتی کارگران صرف مسکن و اجاره بها  می شود. برای خانه دار شدن کارگران از طریق تعاونی ها لازم است در ابتدا تعاونی های مسکن کارگری تشکیل و سپس توسط آنها وام های بدون بهره با اقساط بلند به کارگران پرداخت شود.

    ابوی با تأکید بر اینکه  تأمین زمین رایگان، پرداخت وام های ارزان و نظارت بر ساخت و ساز از جمله اقدامات موثر در تامین مسکن کارگران  است گفت: کارگران برای خانه دار شدن آورده کمی دارند،بنابراین اگر قرار است مسکن کارگری با قیمت مناسب ساخته و تحویل آنها شود، بهترین راه این است که کارگران در قالب تعاونی‌های مسکن ساماندهی شوند و دولت و وزارت تعاون بر عملکرد آنها نظارت کند.

    دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت: دریافتی کارگران آنقدری نیست که بتوانند اقساط سنگین وام و تسهیلات بانکی را پرداخت کنند به همین دلیل لازم است وام های بدون بهره با اقساط بلندمدت در اختیار کارگران قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار