مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت یک هزار واحد مسکن مددجویی در کردستان

عصر ساختمان- مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) از هدف گذاری و ساخت یک هزار واحد مسکن مددجویی در کردستان در قالب اجرای تفاهم نامه کمیته امداد و سپاه پاسداران خبر داد

ساخت یک هزار واحد مسکن مددجویی در کردستان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، ابراهیم بازیان در جلسه با معاونت امور عمرانی استانداری کردستان که با حضور مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) ، مدیر کل راه و شهرسازی و مدیر کل بیناد مسکن استان کردستان برگزار شد، عنوان کرد: رفع مشکل مسکن مددجویان به عنوان یکی از اساسی‌ترین نیاز مددجویان از اولویت‌های کاری این نهاد است.

    وی افزود: طی دوره‌های گذشته خدمات خوبی در راستای مسکن مددجویان در این نهاد ارائه شده است و در مدیریت و سیاست‌های جدید کمیته امداد حل مشکل مسکن به عنوان یکی از نیازهای اساسی مددجویان و به عنوان سرمایه اصلی و سرپناه مددجویان در راستای تسهیل توانمندی خانواده‌های تحت پوشش به صورت جدی پیگیری می‌شود .

    مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: بر اساس آخرین آمار تعداد یک میلیون و 800 هزار نفر از جمعیت کشور از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) بهره‌مند هستند و 150 هزار خانوار از آنان که در حدود 10 درصد از جمعیت تحت پوشش این نهاد را تشکیل می‌دهد اجاره نشین و  فاقد مسکن هستند.

    وی با بیان اینکه فرسوده‌ترین بافت‌ها در روستاها وجود دارد، افزود: تعداد 350 هزار واحد مسکن روستایی خانواده‌های تحت پوشش این نهاد نیازمند بهسازی و مقاوم سازی جدی هستند و در این راستا نیاز است از ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌های مرتبط مانند بنیاد مسکن بهره گیری شود.

    بازیان بیان کرد: هدف گذاری مسکن باید به سوی قشر ضعیف جامعه باشد و به عنوان اولویت به صورت جدی پیگیری شود که این امر همکاری تمام  دستگاه‌ها را در بر می گیرد. بر اساس برنامه ریزی و سیاست گذاری که در برنامه ششم توسعه امداد صورت گرفته تلاش بر این است که طی برنامه پنج ساله مشکل مسکن همه خانواده‌های تحت پوشش حل شود و در این راستا چاره سازی اساسی صورت گیرد.

    وی گفت: بر اساس انعقاد تفاهم نامه کمیته امداد با سپاه 20 هزار واحد مسکن مددجویی در سراسر کشور بهسازی و مقاوم سازی می‌شود که هدف گذاری برای سال جاری تعداد 10 هزار واحد مسکن مددجویی است. در مرحله اول جهت ساخت پنج هزار واحد در هفت شهر کشور در حال اجراست و طی چند ماه آینده مرحله دوم این تفاهم نامه برای تعداد پنج هزار واحد دیگر اجرایی می‌شود.

    وی اظهار کرد: جهت کمک به حل مشکل مسکن مددجویان کردستانی در قالب اجرای تفاهم نامه با سپاه، هدف گذاری برای بهسازی، مقاوم سازی و ساخت تعداد یک هزار واحد مسکونی روستایی اختصاص داده شده است و در جهت ساخت مسکن در شهرهای بزرگ استان در صورت تامین زمین از طریق سازمان‌های مرتبط، این نهاد آمادگی دارد به هر اندازه که زمین واگذار شود نسبت به ساخت مسکن و در اختیار گذاشتن آن به مددجویان اقدام کند تا با این کار بخشی از مشکلات مسکن محرومان این استان رفع شود .

    وی خاطرنشان کرد: هزینه ساخت بخشی از واحدهای مسکن مددجویی از منابع امداد و اعتبارات دولتی تامین می‌شود و در سال جاری هم 38 درصد هزینه تامین مسکن مددجویان از محل صدقات و کمک‌های مردمی به این موضوع اختصاص یافته است که در این راستا نیازمند مشارکت و همکاری خیران و مردم هستیم تا بخشی از هزینه‌های موردنیاز ساخت مسکن محرومان تامین شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار