مدیران خودروعصر اعتبار

زنجیرها را از پای صنعت ساختمان باز کنید!

عصر ساختمان- رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن خوزستان گفت: اکنون در دوران پیش رونق بازار مسکن قرار داریم و نباید در این دوره از ابزاری استفاده شود تا مانع رونق بازار مسکن شود.

زنجیرها را از پای صنعت ساختمان باز کنید!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، فرشید پورحاجت اظهار کرد: اگر به دنبال آن هستیم تا موتور صنعت ساختمان به حرکت درآید و موجب تحرک اقتصاد کشور شود، باید زنجیرها را از پای این صنعت باز کرد، زیرا در غیر اینصورت به توسعه و رونق پایدار در زمینه صنعت ساختمان دست پیدا نخواهیم کرد.

    وی افزود: مشکل اصلی حوزه مسکن بحث کمبود نقدینگی متقاضیان مسکن است که در این زمینه دولت سیاست‌هایی را جهت تقویت بخش خریدار و تولیدکننده اعمال کرده، اما همچنان قدرت خرید مردم پایین است.

    پورحاجت تصریح کرد: بانک‌ها به ازای پرداخت تسهیلات 60 میلیون تومانی، 17.5 درصد سود دریافت می‌کنند. همچنین مردم به ازای هر یک میلیون تومان تسهیلات حدود 200 هزار تومان هزینه بابت خرید اوراق پرداخت می کنند.

    وی ادامه داد: با این شرایط نرخ سود تسهیلات بیش از 23 درصد می‌شود و فشار زیادی به مردم وارد می‌کند که باید در این زمینه به گونه‌ای تصمیم‌گیری شود تا مردم بتوانند مسکن خریداری کنند.

    پورحاجت عنوان کرد: شرایط دریافت تسهیلات برای مردم بسیار دشوار است و این مساله در حالی است که بسیاری از مردم تقاضای خرید مسکن دارند، بنابراین باید در حوزه پرداخت اوراق مسکن و ضرایب صندوق پس‌انداز مسکن، بازنگری انجام شود تا مردم بتوانند وام دریافت کنند.

    وی گفت: با توجه به کاهش نرخ تورم، نرخ سود بانکی باید کاهش پیدا کند و هیچ توجیهی ندارد تا بانک‌ها خارج از نرخ تورم به مردم تسهیلات ارائه کنند و مردم توان دریافت وام را نداشته باشند.

    پورحاجت عنوان کرد: شیوه‌نامه دریافت تسهیلات باید اصلاح و متناسب با دوران پیش رونق و شرایط اقتصادی جامعه تنظیم شود تا شاهد توسعه صنعت ساختمان و خانه‌دار شدن مردم باشیم.

    وی خاطرنشان‌کرد: اکنون مشکل اساسی در حوزه خرید مسکن، دریافت تسهیلات و کمبود نقدینگی است و باید این موانع حذف شود تا جوانان بتوانند خانه‌دار شوند و مشکل مسکن آن‌ها حل شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو