مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی:

دولت در حوزه مسکن اهتمام ویژه دارد

عصر ساختمان-وزیر راه و شهرسازی گفت:دولت با هدف بهبود وضعیت شهری و شهروندان برای اجرای سیاست بازآفرینی شهری به عنوان اصلی ترین سیاست در حوزه مسکن اهتمام ویژه دارد و آن را دنبال می کند.

دولت در حوزه مسکن اهتمام ویژه دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، عباس آخوندی چهارشنبه شب در جلسه شورای حمل و نقل و مسکن آذربایجان غربی افزود: 19 میلیون جمعیت در کشور بدمسکن هستند و با توجه به همین امر، زمان اجرای طرح های مسکن مهر چند صد و هزار واحدی گذشته است.

    وی اضافه کرد: ما باید سعی کنیم طرح هایی را به اجرا درآوریم که قدرت خرید مردم افزایش یابد که در این خصوص وام های مسکن قابل توجهی با سودهای بسیار کم در کشور عرضه می شود.
    وی اظهار کرد: دوران اجرای طرح های مسکن بزرگ با صدها و هزاران واحد گذشته است.
    *** اگر برجام نبود، تنگناهای اقتصادی کشور بسیار بیشتر از این بود
    وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به اینکه ما در کشور با یک خشکسالی منابع مالی مواجه هستیم، ادامه داد: یکی از مهمترین مقدمات بهبود شرایط اقتصادی در کشور، پیوند دادن اقتصاد ایران با اقتصاد بین الملل است.
    آخوندی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین راهبردهای اقتصاد مقاومتی درون زا و برون نگر بودن اقتصاد کشور است، گفت: خمیرمایه و جان مایه اصلی سیاست های دولت و وزارت راه و شهرسازی نیز همین راهبردها هستند.
    وی افزود: لزوم وصل شدن به اقتصاد جهانی و بهره بردن از اقتصاد بین المللی یک واقعیت اقتصادی در ایران است.
    وی با تاکید بر تاثیرگذاری مثبت برجام به اقتصاد کشور و ایجاد ارتباط موثر با اقتصاد جهانی در کشور اضافه کرد: اگر نتایج فعلی حاصل از برجام نبود، وضعیت اقتصادی کشور و مشکلات این بخش بسیار حادتر بود.
    *** روایت وزیر راه و شهرسازی از وضعیت فرسودگی ناوگان حمل و نقل در کشور
    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وضعیت فرسودگی ناوگان حمل و نقل در کشور نامناسب است و بهبود آن، اعتبارهای هزار میلیاردی می طلبد، اظهار کرد: در حال حاضر تنها در بخش باری، 135 هزار کامیون بالای 35 سال در کشور داریم.
    آخوندی ادامه داد: برای نوسازی این ناوگان، دست کم 13 میلیارد دلار اعتبار نیاز است که اعتبار قابل توجهی است.
    وی همچنین از فعالیت واگن های قطار با حدود 64 سال عمر در کشور خبر داد و گفت: این در حالی است که در 15 سال گذشته کمتر از 10 درصد ناوگان ریلی کشور نوسازی شده است.
    وی افزود: 300 هزار میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی ناوگان ریلی کشور نیاز داریم.
    وزیر راه و شهرسازی در خصوص ناوگان حمل و نقل هوایی کشور نیز اظهار کرد: تمام هواپیماهای فعال کشور، پیش از سال 2000 ساخته شده اند که در بهترین حالت، 16 سال عمر دارند.
    آخوندی تاکید کرد: همه این موارد در حالی است که با محدودیت شدید منابع اعتباری مواجه هستیم و در سال گذشته تنها 32 درصد اعتبارهای پیش بینی شده وزارت راه و شهرسازی معادل 22 هزار میلیارد ریال تخصیص یافته است.
    وی با تاکید بر لزوم استفاده از منابع مالی بین المللی در راستای اجرای طرح های وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: نخستین گام در این خصوص، اجرای راه آهن سریع السیر تهران – قم – اصفهان بوده است که با 2.2 میلیارد دلار فاینانس خارجی اجرایی می شود.
    وی گفت: علاوه بر آن در نظر داریم دیگر طرح های راه آهن را نیز در کشور با استفاده از منابع مالی بین المللی به اجرا درآوریم.
    وزیر راه و شهرسازی در خصوص راه آهن ارومیه نیز اظهار کرد: زیرساخت های این طرح به اجرا درآمده و ما در صدد اجرای کامل آن هستیم.
    آخوندی با مهم خواندن کریدور بازرگان - خلیج فارس که از مرزهای ترکیه تا مرزهای جنوبی کشور کشیده شده است، افزود: این کریدور در امتداد زاگرس و مرزهای شمال غرب، غرب و جنوب کشور بوده و از پرجمعیت ترین کریدورهای ایران است که ما نگاه ویژه ای به آن داریم.
    وی اضافه کرد: می توان در برنامه ششم در خصوص تسریع در اجرای طرح های راهسازی مربوط به این کریدور برنامه ریزی کرد.
    وی از تمایل وزارت راه و شهرسازی برای احداث آزادراه و تبدیل بزرگراه به آزادراه در موارد دارای زیرساخت خبر داد و گفت: در سیستم آزادراهی امکان دریافت هزینه های انجام شده وجود دارد که این مزیت قابل توجهی است.
    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حضور مستمر خود در سال های ابتدایی دهه 60 در ارومیه افزود: این شهر در 30 سال گذشته از نظر کمی بزرگ شده ولی کیفیت زندگی شهری در ارومیه تغییری نکرده است که باید در راستای بهبود این وضعیت، برنامه ریزی شود.
    به گزارش ایرنا، در این جلسه نمایندگان آذربایجان غربی به بیان نظرات خود در خصوص بهبود وضعیت راه و شهرهای استان پرداختند.
    سید هادی بهادری، نادر قاضی پور و روح الله حضرت پور نمایندگان ارومیه، شهروز برزگر نماینده سلماس، عبدالله شریف پور نماینده ماکو، شوط، پلدشت و چالدران و رسول خضری نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص بهبود وضعیت راه های شهرستان های مختلف، احداث پایانه مرزی کوزه رش سلماس، بهبود وضعیت پایانه مرزی بازرگان، تعیین تکلیف زمین های پادگان ارتش ارومیه، راه آهن ارومیه، مسکن مهر به ویژه در ارومیه و بهبود وضع فرودگاه ارومیه پیشنهادهای لازم را به وزیر راه و شهرسازی ارائه کردند.
    وزیر راه و شهرسازی، امروز (پنجشنبه ) نیز از طرح های راه و شهرسازی آذربایجان غربی بازدید می کند.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو