مدیران خودروعصر اعتبار

شرط توسعه شهرهای جدید

عصر ساختمان:مسوولان شهرهای جدید در وزارت راه‌وشهرسازی بر ضرورت توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در این شهرها به‌عنوان مهم‌ترین شرط توسعه آنها تاکید کردند.

شرط توسعه شهرهای جدید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه‌وشهرسازی، عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در نشست تخصصی حمل‌ونقل ریلی و توسعه شهری به ارائه گزارشی از تجربه شهر توکیو در توسعه حمل‌ونقل ریلی پرداخت و گفت: اساس توسعه در ژاپن حمل‌ونقل ریلی و قطار پرسرعت بوده که توسعه منطقه‌ای و سرزمینی کشور را شکل داده است، در حقیقت سیستم‌های حمل‌و‌نقل شهری و حومه‌ای، توسعه شهری و ناحیه‌ای این کشور را مدیریت می‌کنند. حبیب الله طاهرخانی در ادامه تمرکز بالای شرکت‌های توسعه‌دهنده ریلی را بر استفاده از ظرفیت‌های توسعه شهری و املاک و مستغلات اعلام کرد و گفت: خصوصی‌سازی و وجود تعداد زیادی اپراتور خصوصی، بهره‌وری بالا و افزایش امنیت به همراه افزایش ظرفیت حمل‌و‌نقلی از دیگر نکات برجسته در سیستم حمل‌و‌نقلی توکیو به شمار می‌رود.


    وی استفاده دو سویه شرکت‌های توسعه‌دهنده ریلی در اجرای پروژه‌ها را تجربه‌ای مهم و مفید برای تمامی کشورها دانست و گفت: این شرکت‌ها با ایجاد خط ریلی جدید امکان اسکان افرادی جدید و پدیدآمدن یک شهر را فراهم کرده‌اند و از سوی دیگر با ایجاد این شهر جدید کاربران خط ریلی افزایش می‌یابند که نمونه‌ای کامل از هماهنگی بین این دو بخش (حمل‌و‌نقل ریلی و توسعه شهری) را نشان می‌دهد. در ادامه این نشست، یکی دیگر از اعضای شرکت عمران شهرهای جدید گفت: حمل‌و‌نقل موضوع بسیار ارزشمندی در توسعه شهرهای جدید بوده و می‌تواند به عنوان اولین مولفه ارزشمند در همه بخش‌های توسعه تاثیرگذار باشد. سیدمحمود میریان افزود: اگر نگاه ما در این بخش تنها فیزیکی باشد و در ساخت یک جاده یا مسیر ریلی خلاصه شود بدون شک شکست می‌خورد و شاهد تاثیرات منفی در کنار تاثیرات مثبت آن هستیم. عضو هیات‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید دلیل مشکلات بسیاری از پروژه‌های عمرانی فعلی را نگاه یک‌سویه و مادی به آنها دانست و گفت: حمل و نقل اولین حرکت برای تحول یک مکان جدید توسعه‌ای به شمار می‌رود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار