مدیران خودروعصر اعتبار

مسئول سازمان جهانی مهاجرت :

هزینه‌ مسکن، حقوق و بازگشت متخصصان به افغانستان را می‌پردازیم

عصر ساختمان- مسئول سازمان جهانی مهاجرت گفت: بعد از اینکه متخصصان به افغانستان باز می‌گردند، سازمان مهاجرت به مدت ۸ ماه تا یکسال حقوق و هزینه مسکن، سفر و دیگر نیازهای اولیه آنان را بر عهده می‌گیرد.

هزینه‌ مسکن، حقوق و بازگشت متخصصان به افغانستان را می‌پردازیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، مهران رزم مهرمسئول سازمان جهانی مهاجرت جزئیات طرح بازگشت متخصصان افغانستانی را تشریح کرد و گفت: این نهاد با کمک ایران از متخصصان و دانش آموختگان افغانستانی برای بازگشت به کشورشان حمایت کند.

    رزم مهر گفت: برنامه و پروژه سازمان جهانی مهاجرت حمایت از بازگشت متخصصین افغانستانی به کشورشان است و برای قشر تحصیل‌کرده‌ای که بخواهند داوطلبانه به کشور خود بازگردند، خدماتی ارائه می‌شود.

    وی افزود: این پروژه از سال 2001 میلادی در جمهوری اسلامی ایران در حال اجرا است و تا به حال بالغ بر حدود 4 هزار و 500 نفر در چند مرحله به افغانستان بازگشتند که در واقع ما این افراد را با نگاه حرفه‌ای و تخصصی جذب می‌کنیم و این افراد را به نهادها و وزارتخانه‌های افغانستان معرفی می‌کنیم.

    نماینده سازمان جهانی مهاجرت در ایران در ادامه یادآور شد: بعد از اینکه این افراد به افغانستان باز می‌گردند ما به مدت 8 ماه الی یک‌سال حقوق و هزینه مسکن، هزینه سفر و دیگر نیازهای اولیه آنان را بر عهده می‌گیریم.

    وی تاکید کرد: ما می‌خواهیم این متخصصین برای کشور خود مثمر ثمر باشند و فعالیت و زندگی خود را در داخل افغانستان ادامه دهند.

    وی در مورد حمایت مالی این پروژه افزود: در حال حاضر مجری اصلی این پروژه دولت ژاپن است که در 5 سال گذشته مسئول اصلی این پروژه بوده و در سال‌های گذشته هم کشورهای مختلفی در این امر سهم داشتند.

    رزم مهر در ادامه افزود: از سال 2001 این پروژه فعال بوده و گاهی هم نیمه فعال و این بستگی به شرایط امنیتی داخل افغانستان دارد که گاهی به ما اجازه نمی‌دهد که متخصصین را عودت دهیم و زمانی که امنیت خوب باشد فعالیت ما هم گسترش بیشتری دارد.

    وی در ادامه ضمن تشکر از حمایت کنندگان این طرح تصریح کرد: این پروژه به صورت مشترک و با همکاری جمهوری اسلامی ایران و افغانستان اجرا می‌شود.

    وی در مورد نشست اخیری که روز گذشته در مشهد به کار خود پایان داد، گفت: این نشست 2 روزه در واقع بر این مبتنی بود که ما بتوانیم فضای پروژه را به گونه‌ای پیش ببریم که متخصصین بدانند و با فعالیت‌های ما آشنا شوند.

    هدف ما از نشست مشهد این بود که در مورد فضای بازگشت و اینکه چه مراحلی را نخبگان افغانستانی باید طی کنند، اطلاعات لازم ارائه شود.

    وی در پایان افزود: افرادی که با این طرح به افغانستان رفتند در آنجا مشغول کار هستند و در حال حاضر در شهرهای مختلف این کشور زندگی می‌کنند و هیچ مشکلی هم ندارند و  ما در این نشست تلاش داشتیم که این موضوع را پر رنگ کرده و آنان را از این پروژه آگاه کنیم.

    سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) در کمک رسانی به مهاجران، افراد بی خانمان و بی پناه، و بهبود شرایط زندگی آنها در اکثر کشورها فعالیت دارد و نمایندگی این سازمان در ایران از سال‌های پیش در راستای کمک به مهاجرین فعالیت می‌کند.

    نقش سازمان بین‌المللی مهاجرت در ایران، اساساً نقشی انسانی بوده و تمرکز این نقش انسانی در یاری رساندن به جمهوری اسلامی ایران در فراهم ساختن کمک‌های انسانی برای میلیون‌ها پناهنده افغانستانی است که این کشور میزبانی آنان را بر عهده دارد.

    ایران و به ویژه شهر مشهد به دلیل مشترکات فرهنگی، زبانی، مذهبی، تاریخی و ... مأمن خوبی برای جوانان افغانستانی است تا با استفاده از امکانات این کشور و به دور از بحران‌ها و آشوب‌های داخلی افغانستان رشد کنند.

    پروژه بازگشت متخصصان افغانستانی از سال 2001 میلادی در جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و تا به حال بالغ بر حدود4 هزار و 500 نفر  در چند مرحله به افغانستان بازگشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو