مدیران خودروعصر اعتبار

خانه شهیدان بابایی و چگینی مرمت و احیاء می شود

عصر ساختمان- شهردار قزوین گفت: مرمت و احیای خانه شهیدان بابایی و چگینی در دستور کار سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین قرار گرفته است.

خانه شهیدان بابایی و چگینی مرمت و احیاء می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، مسعود نصرتی ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح خانه موزه ابوترابی اظهار کرد: زمانی که لایحه مرمت خانه آیت‌اله سید عباس ابوترابی مطرح شد، نگاه و رویکرد متفاوتی در خصوص مرمت این اثر تاریخی با هویت معنوی و اجتماعی وجود داشت.

    وی با اشاره به اینکه خانه موزه ابوترابی در کنار بعد تاریخی و ارزشمند آن، از نظر محتوایی نیز بسیار با ارزش است، عنوان کرد: این خانه هویت شهر قزوین محسوب می‌شود و در آینده این شهر می‌تواند بسیار مؤثر باشد زیرا خانواده‌ای با اصالت و والا مقام و مورد وثوق شهروندان قزوینی و هم میهنان در این خانه پرورش یافته‌اند.

    شهردار قزوین افزود: ترکیب تاریخی و هویتی این بنا شهرداری قزوین را بر آن داشت تا این خانه ارزشمند را مورد مرمت و بازسازی قرار دهد و خاطرات با ارزش این بنا را که از بزرگان این خاندان به یادگار مانده است، برای نسل‌های آینده یادآوری و تأکید کند.

    نصرتی با بیان اینکه در همین راستا و به منظور حفظ ارزش‌های افراد والا مقام شهر قزوین مرمت خانه شهید بابایی و شهید چگینی نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: خانه شهید بابایی به همین منظور خریداری شده و کارهای مطالعاتی آن در حال انجام است و به زودی عملیات مرمت این بنا آغاز می‌شود.

    وی ادامه داد: مرمت خانه شهید چگینی از دیگر برنامه‌های سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین است و مرمت این بناهای ارزشمند از جمله اولویت‌های فرهنگی این سازمان به شمار می‌رود.

    شهردار قزوین با بیان اینکه عملیات مرمت و بازسازی کار سختی است، عنوان کرد: این مرمت‌ها با علاقه، عشق و همدلی مدیریت شهری به اجرا در می‌آید و جزو افتخارات مدیریت شهری محسوب می‌شود.

    وی با اشاره به همایش ابر فیاض که سه سال متوالی در شهر قزوین به اجرا در می‌آید، اظهار کرد: در سال جاری با همفکری‌های صورت گرفته مقرر شد تا این همایش در سطح جامعه برگزار شود تا یکی از شادترین روز برای ایرانیان که روز بازگشت آزادگان سرافراز به ایران اسلامی است، خاطرات آن روزها را برای مردم تداعی کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی