مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بندرعباس:

بازسازی بافت‌های فرسوده بدون توجه به هویت محلات امکان‌پذیر نیست

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بندرعباس گفت: در نوسازی بافت‌های فرسوده توجه به هویت فرهنگی مردم و مناطق آن ضروری است.

بازسازی بافت‌های فرسوده بدون توجه به هویت محلات امکان‌پذیر نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمدرضا بی‌نیاز ظهر امروز در حاشیه نشست کمیسیون‌های شهرداری بندرعباس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بازسازی بافت‌های فرسوده شهری که چالشی برای شهر بندرعباس هم بشمار می‌روند، توجه به بافت فرهنگی و هویتی مردم بسیار ضروری است چرا که مردم باید محور این بازسازی‌ها و نوسازی‌ها باشند.

    وی با بیان این که گستره بافت‌های فرسوده شهری در بندرعباس بسیار بالا است و برای بازسازی این بافت به اعتبارات کلانی در حوزه ملی نیاز است، خاطرنشان کرد: وضعیت برخی از این مناطق به قدری آسیب‌پذیر است که اگر زلزله کوچکی رخ داده و یا بارشی شدید را در شهر داشته باشیم، زندگی مردم به خطر می‌افتد.

    رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بندرعباس ادامه داد: میزان وسیع مهاجرت به شهر بندرعباس به دلیل موقعیت اقتصادی این شهر و بروز خشکسالی وسیع در استان هرمزگان و کمبود امکانات در روستاها دلیل اصلی افزایش بافت‌های فرسوده شهری در بندرعباس است که تداوم این وضعیت آثار فرهنگی، اجتماعی و شهرنشینی نامناسبی را به دنبال دارد.

    بی‌نیاز عنوان کرد: بافت‌های فرسوده شهر بندرعباس در طی بیش از 20 تا 25 سال به وجود آمده است و مهار مشکلات این بخش و بازسازی و نوسازی آنها را نمی‌توان در طول یک یا دو سال انجام داد بلکه باید به تدریج و با مشارکت مردم ساکن در این مناطق نسبت به بهبود وضعیت بافت‌های فرسوده اقدام کرد.

    وی یکی دیگر از چالش‌های شهر بندرعباس را وجود بیش از 1500 هکتار بافت ناکارآمد شهری علاوه بر بافت‌های فرسوده عنوان کرد و گفت: وضعیت زندگی مردم در این نوع از بافت‌ها نیز مناسب نیست و امکان ارائه خدمات شهری و ایمنی به این منطقه نیز به مانند بافت‌های فرسوده بسیار دشوار است و امکان توسعه متوازن شهر را سلب کرده است.

    این عضو شورای شهر بندرعباس اضافه کرد: بندرعباس یکی از پرچالش‌ترین شهرهای کشور در زمینه بافت‌های فرسوده است و باید یک همت و حرکت ملی برای رفع مشکلات آن صورت گیرد چرا که وجود 42 درصد بافت فرسوده و ناکارآمد از مساحت شهری که عنوان پایتخت تجاری کشور به یدک می‌کشد، زیبنده آن نیست.

    بی‌نیاز تصریح کرد: از همان ابتدای شکل‌گیری شورای چهارم به دنبال یافتن راه حلی جامع و ایجاد عزمی فراگیر میان دستگاه‌های مسئول در زمینه بازسازی بافت‌های فرسوده بودیم و باید عزم اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان در راستای سیاست‌های کلان این وزارتخانه را به فال نیک گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو