مدیران خودروعصر اعتبار

فرماندار دشتی:

سرشماری نفوس و مسکن تأثیرگذار در نظام برنامه‌ریزی است

عصر ساختمان- فرماندار شهرستان دشتی گفت: سرشماری آمار نفوس و مسکن می‌تواند در نظام برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کشور تعیین‌کننده، مؤثر و تأثیرگذار باشد.

سرشماری نفوس و مسکن تأثیرگذار در نظام برنامه‌ریزی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، غلامرضا مهرجو صبح امروز در جلسه ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان دشتی اظهار داشت: در شهرستان دشتی 19 نفر مأمور در سرشماری نفوس و مسکن مشارکت دارند که 11 نفر از آن‌ها در نقاط شهری چهار شهر شهرستان و مابقی نیز در سطح روستاها فعالیت می‌کنند.

    فرماندار شهرستان دشتی بابیان اینکه این دوره از سرشماری به شیوه نوین الکترونیکی و بدون کاغذ اجرا می‌شود، افزود: سرشماری نفوس و مسکن یکی از رویدادهای بزرگ زیرساخت برنامه‌ریزی کشور است و این دوره از سرشماری به‌صورت الکترونیکی و با استفاده از تبلت انجام می‌شود.

    وی ادامه داد: همواره تأکید شده که در اجرای سرشماری سراسری از ظرفیت و امکانات شهرستان استفاده شود با توجه به اینکه این سرشماری در دو مرحله انجام می‌شود هرچقدر که خانواده‌ها به‌صورت اینترنتی اطلاعات خود را در مرحله اول وارد کنند کار سرشماری راحت‌تر و سرعت کار هم بالاتر خواهد رفت.

    مهرجو بابیان اینکه مرکز آمار ایران به‌عنوان یکی از نهادهای حاکمیتی متولی جمع‌آوری آمار اطلاعات است و آمار و اطلاعات صحیح به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های اصلی نظام برنامه‌ریزی است بنابراین امیدوار هستیم با تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب در این زمینه خانوارها بیشتر از این موضوع استقبال کنند.

    این مسؤول بابیان اینکه سرشماری آمار نفوس و مسکن می‌تواند تعیین‌کننده، مؤثر و تأثیرگذار در نظام برنامه‌ریزی باشد افزود: شهرستان دشتی از پراکندگی خاصی برخوردار و مقداری زیرساخت‌ها ضعیف است یکی از وظایف ما مسؤولان آگاه‌سازی مردم نسبت به طرح سرشماری است تا مردم اطلاعات خود را به مأموران سرشماری بدهند و یا آن‌ها را در سامانه اینترنتی ثبت کنند.

    وی نقش رسانه‌ها در سرشماری آمار نفوس و مسکن را مهم ارزیابی کرد و افزود: جامعه نیاز به یک کار تبلیغی گسترده دارد در جلسه روز خبرنگار از این فرصت استفاده کردیم و موضوع سرشماری که یکی از موضوعات مهم کشور در سال جاری است را به خبرنگاران گوشزد کردیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار