مدیران خودروعصر اعتبار

براساس اعلام مرکز آمار

جزئیات قیمت خرید و فروش مسکن منتشر شد

افزایش ۳.۲ درصدی قیمت فروش مسکن در بهار

عصر ساختمان- بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی در شهر تهران ۴۵ میلیون و ۴۹۹ هزار ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۲.۵ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳.۲ درصد رشد داشته است.

جزئیات قیمت خرید و فروش مسکن منتشر شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مرکز آمار ایران، اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در شهر تهران مربوط به بهار 95 از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

    با توجه به این که کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در مناطق شهر تهران باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح کل شهر می‌شود، از متوسط تعدیل شده (وزنی) که در آن، وزن با استفاده از سهم واحدهای مسکونی دارای سکنه محاسبه می‌شود، استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد.

    متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی

    متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 45 میلیون و 499 هزار ریال با میانگین مساحت 227 متر مربع بوده است که نسبت به فصل قبل 2.5 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 3.2 درصد رشد داشته، همچنین تعداد معاملات فروش زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل 39.5 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 20.8 درصد، کاهش داشته است.

    در میان مناطق 22 گانه شهرداری تهران، بیش‌ترین متوسط قیمت فروش یک متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده در حدود 92 میلیون و 120 هزار ریال با میانگین مساحت 348 متر مربع در منطقه 3 و کمترین آن در حدود 14 میلیون و 383 هزار ریال با میانگین مساحت 215 متر مربع در منطقه 20 بوده است.

    تغییرات قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در معاملات انجام شده بین حداقل 10 میلیون و 317 هزار ریال در منطقه 20 و حداکثر 251 میلیون و 900 هزار ریال در منطقه 1 بوده است.

    همچنین از کل معاملات انجام شده برای فروش زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در مناطق 22 گانه شهرداری تهران، منطقه 2 و منطقه 20 با 7.6 درصد، دارای بیش‌ترین سهم و منطقه 9 با 0.8 درصد، دارای کمترین سهم می‌باشند.

    متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی

    متوسط قیمت فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 42 میلیون و 380 هزار ریال با میانگین مساحت 86 متر مربع و متوسط عمر بنای 9 سال بوده است که نسبت به فصل قبل 3.2 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 4.7 درصد، افزایش داشته است، همچنین تعداد معاملات فروش زیربنای مسکونی انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل 19.2 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 3.5 درصد، کاهش داشته است.

    در میان مناطق 22 گانه شهرداری تهران، بیش‌ترین متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده در حدود 89 میلیون و 649 هزار ریال با میانگین مساحت 145 متر مربع و متوسط عمر بنای 7 سال در منطقه یک و کمترین آن در حدود 21 میلیون و 118 هزار ریال با میانگین مساحت 70 متر مربع و متوسط عمر بنای 7 سال در منطقه 18 بوده است.

    تغییرات قیمت فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام شده، بین حداقل 6276 هزار ریال در منطقه 12 و حداکثر 261 میلیون و 506 هزار ریال در منطقه 2 بوده است.

    همچنین از کل معاملات انجام شده برای فروش زیربنای مسکونی در مناطق 22 گانه شهرداری تهران، منطقه 5 با 14.2 درصد، دارای بیش‌ترین سهم و منطقه 22 با 1.1 درصد، دارای کمترین سهم می‌باشند.

    متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی

    متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 212 هزار و 137 ریال با میانگین مساحت 76 متر مربع و متوسط عمر بنای 13 سال بوده است که نسبت به فصل قبل 7.1 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 9.2 درصد، افزایش داشته است، همچنین تعداد معاملات اجاره زیربنای مسکونی انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل 4.7 درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل 6.1 درصد، کاهش داشته است.

    در میان مناطق 22 گانه شهرداری تهران، بیش‌ترین متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده، 357 هزار و 766 ریال با میانگین مساحت 109 متر مربع و متوسط عمربنای 11 سال در منطقه یک و کمترین آن 107 هزار و 848 ریال با میانگین مساحت 64 متر مربع و متوسط عمر بنای 15 سال در منطقه 19 بوده است.

    تغییرات مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای هر متر مربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام شده بین حداقل 22 هزار و 500 ریال در منطقه 20 و حداکثر 977 هزار و 682 ریال در منطقه 2 بوده است.

    همچنین از کل معاملات اجاره زیربنای مسکونی در مناطق 22 گانه شهرداری تهران، منطقه 5 با 13.5 درصد، دارای بیش‌ترین سهم و منطقه 22 با 1.2 درصد، دارای کمترین سهم می‌باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو