مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سندیکای آسانسور و پله برقی در گفتگو با عصر ساختمان مطرح کرد:

رکود صنعت آسانسور و پله برقی در پی رکود بازار مسکن

استفاده از شرکت های نامعتبر دلیل اصلی حوادث آسانسور

عصر ساختمان- صاحبان ساختمان ها به منظور کاهش هزینه ها به جای این که به دنبال شرکت های معتبر و کسانی که جواز نصب از وزارت صنعت و معدن دارند بروند؛ سراغ نصاب های غیر حرفه ای می روند و این امر در آینده مشکلاتی برای ساختمان و ساکنان آن به وجود می آورد.

رکود صنعت آسانسور و پله برقی در پی رکود بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹:۰۰

    محمدرضا زهره وندی رئیس سندیکای آسانسور و پله برقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری عصر ساختمان با بیان دلایل ایجاد حواث آسانسور پرداخت گفت: حوادث آسانسور ریشه در عوامل گوناگونی دارد که مهم ترین آن به انتخاب نامناسب شرکت های نصب آسانسورتوسط صاحبان ساختمان ها  بر می گردد. در واقع صاحبان ساختمان ها به منظور کاهش هزینه ها به جای این که به دنبال شرکت های معتبر و کسانی که جواز نصب از وزارت صنعت و معدن دارند بروند؛ سراغ نصاب های غیر حرفه ای می روند و این امر در آینده مشکلاتی برای ساختمان و ساکنان آن به وجود می آورد.
    وی ادامه داد:همچنین از آن جا که اکثر سازندگان ساختمان،قصد فروش آن را دارند بنابراین به دنبال آسانسوری هستند که حداقل یک سال برای آن ها کار کند؛ در نتیجه اکثر قطعات ساختمان را خودشان تهیه می کنند که اکثرا قطعات بی کیفیت است.
    زهره وندی با اشاره به این که خدمات پس از فروش مبحث مهم دیگری است که مورد توجه قرار نمی گیرد؛اظهار داشت: یکی از دلایلی که افراد از شرکت های معتبر استفاده نمی کنند؛ این تصور است که خدمات پس از فروش  شرکت های معتبر گران است و در نتیجه سراغ افراد بی تجربه یا کم تجربه می روند.در مجموع می توان گفت عدم رعایت مسایل ایمنی منجر به حوادث آسانسور شده است.
    وی با بیان این که بازار آسانسور مستقیما با بازار مسکن در ارتباط است؛ تصریح کرد:همان طور که می دانید آسانسور بخشی از صنعت ساختمان است.در سال های گذشته که مسکن مهر را داشتیم؛رشد صنعت آسانسور بسیار زیاد بود و سالانه بالغ بر 70 هزار دستگاه آسانسور جدید در ساختمان ها نصب می شد.اما با شروع رکود در بازار مسکن ،صنعت آسانسور هم وارد رکود شده است.
    وی در این خصوص توضیح داد: سال 92 تعداد آسانسورهای نصب شده  در استان تهران حدود 37 هزار دستگاه بود.در سال 92 این میزان به 31 هزار دستگاه کاهش یافت.در سال 93 این تعداد به 27 هزار دستگاه رسید و تا پایان امسال حداکثر به 15 هزار دستگاه خواهد رسید.
    زهره وندی با بیان این که برخی قطعات آسانسور از جمله ریل،سیم بکس و درهای اتوماتیک را وارد می کنیم؛گفت:ریل، سیم بکس و درهای اتوماتیک بیشتر از ایتالیا، چین و ترکیه وارد می شود. موتور آسانسور نیز از چین و ترکیه وارد می شود. چین و کشورهای اروپایی سهم مساوی در واردات این بخش دارند.
    وی در پاسخ به این که قطعات وارداتی از چین از کیفیت لازم برخوردارند یا نه، اظهار داشت: نظارت و کنترل بابت ورود کالاست و در این خصوص  گمرک به محتوای اسناد بسنده می کند. اکثرا واردکنندگان پروسه واردات را انجام می دهند و به بعد از آن کاری ندارند؛بنابراین می توانند اسناد لازم را فراهم کنند.این بستگی به تاجران دارد که اجناس با کیفیت یا بی کیفیت را وارد کنند.
    وی ادامه داد:می توان گفت 70 درصد قیمت آسانسور کشور وارداتی است؛ مانند موتور، ریل، سیم بکس، کابل و درهای اتوماتیک؛اما از نظر وزنی حدود 55 درصد در کشور تولید می شود.درواقع صنایع های تکنولوژی از کشورهای دیگر وارد می شود.
    زهره وندی با بیان این که دربرخی قطعات داخلی صادرات هم داریم؛ اظهار داشت:در زمینه درهای الکترونیک صادرات هم داریم که با توجه به تحریم ها این صادرات سازمان یافته نیست و با توجه به توانایی شرکت ها انجام می شود.البته اکنون انجمن صادراتی ایجاد کرده ایم  تا بعد از این صادرات به صورت سازمان یافته انجام شود.بیشترین صادراتی که داشته ایم صادرات خمات فنی و مهندسی بوده است و در این زمینه مزیت های بسیاری داریم.
    رئیس سندیکای آسانسور و پله برقی افزود:باید زمینه لازم برای جذب سرمایه گذاری های خارجی فراهم شود و از امکانات آن ها جهت افزایش توان صادراتی کشور بهره ببریم.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو